Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

50 manieren om een klant kwijt te raken

Frans Krips Uitgeverij Spectrum ISBN: 978 90 274 8060 6 Prijs: 17,95 euro

De gelijksoortige titel doet vermoeden dat 50 manieren om een klant kwijt te raken minstens net zo leuk is als Krips’ 50 manieren om dwars te liggen. Helaas hanteert de auteur hier een andere aanpak. Krips zet uiteen hoe ondernemingen klanten dagelijks kwijtraken en wat zij daartegen kunnen doen. Dat klinkt handig, en dat is het ongetwijfeld ook. Maar leuk is anders. De humor die op de achterflap wordt beloofd is in geen velden of wegen te bekennen. De herkenbare frustraties die in Krips’ andere boek zo goed werkten zijn hier vervangen door nogal droge hoofdstukken waarin de schrijver uitlegt wat een klant is (…) en hoe u ze kwijt raakt. Dit boek is duidelijk met minder plezier geschreven dan 50 manieren om dwars te liggen, wat geboren lijkt uit Krips eigen frustraties op de werkvloer. Het is allemaal wat omslachtig opgeschreven, zodat u het hele boek door moet lezen om de handige tips er zelf uit te filteren. Daar heeft u als ondernemer geen tijd voor. 50 manieren om een klant kwijt te raken had net zo goed 50 manieren om een lezer kwijt te raken kunnen heten.

Wekelijks de nieuwsbrief van Werk en Leven ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.