Succes is leerzaam, succes inspireert. In het e-book Technology Rocks delen ondernemers achter de snelstgroeiende technologiebedrijven van Nederland hun ervaringen. Zoals Ralph Cohen van Icemobile.
Deloitte selecteert al meer dan tien jaar de snelstgroeiende techbedrijven van ons land voor de Technology Fast50. Die lijstjes met telkens 50 succesvolle techbedrijven, met in hun slipstream de veelbelovende Rising Stars, boden ruim voldoende materiaal voor het e-book Technology Rocks, Hollands best practices. De inhoud in een notendop: hoe je visie en passie kunt combineren met innovatief ondernemerschap en technologie.
Technology Rocks is te downloaden als iPad app en als 'pay-by-tweet' Pdf , maar TechBusiness geeft alvast een kijkje in wat kan uitgroeien tot een kloek standaardwerk over business maken van technologie.
Icemobile
Het succes van de smartphone en mobiele apps begon pas in 2007: Apple lanceerde zijn iPhone. Ralph Cohen was toen al 5 jaar bezig met Icemobile grote merken aan mobiel internet te verbinden. De telco's die nu grote moeite hebben de groei van het dataverkeer bij te benen, smeekten er in die tijd nog om, maar waren ook kreupel door de internet- en telecomkracht van 2001. Cohen bediende desondanks die moeizame markt met de meest creatieve en geavanceerde mobiele toepassingen.
En toen was daar de iPhone, en inmiddels hoeft Cohen niets meer uit te leggen, zegt hij in Technology Rocks: ‘Ik zag meteen kansen voor een nieuwe markt. Onze jarenlange ervaring in de mobiele ontwikkeling, onze positieinname in een markt die eigenlijk nog niet bestond, gaf ons een voorsprong. Het was geen geluk, we hadden er tenslotte al jaren voor gevochten.’ Inmiddels heeft IceMobile al tientallen succesvolle applicaties voor smartphones op haar naam staan. Het bedrijf werkt voor merken als Albert Heijn, ABN Amro, Philips, Staatsloterij, Unilever en Vodafone en heeft het een goedgevulde prijzenkast.
Blijven vechten
Waar hij over vijf jaar staat weet Cohen nog niet. ‘Vijf jaar geleden bestonden apps voor iPhone en Google nog niet en vijf jaar later halen we hier een groot deel van de omzet uit. De grootste fout die je als ondernemer kunt maken, is dat je denkt dat je positie in de markt voor altijd is. Als je dat denkt, zal het niet zo zijn. Als je ervoor blijft vechten maak je een kans. Zo ben ik begonnen vanuit de gedachte dat mobiel internet het belangrijkste medium voor mensen gaat worden en daar geloof ik nog steeds heilig in.’
Bekijk de video uit Technology Rocks:
Download Technology Rocks als iPad app
Download Technology Rocks als Pdf
Lees ook:
-
Groeit uw bedrijf snel genoeg voor de Fast50?
-
Fast50: dit zijn de snelste techbedrijven van 2010
-
Rising Stars, voorbestemd voor snelle groei