Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Joeri Jedeloo (Directeur Strategie, Data, IT & Pricing NN Group)

joeri jedeloo nn group

Joeri Jedeloo (1989) is sinds een halfjaar directeur Strategie, Data, IT & Pricing bij het bedrijfsonderdeel Schade en Inkomen van NN Group. Drie jaar geleden startte Jedeloo als senior manager Product, Pricing & Expertise bij de financiële dienstverlener. Hij had in die functie onder meer een belangrijke rol op het gebied van digitalisering en duurzaamheid. Daarvoor werkte hij bij VIVAT.

‘In het begin van mijn carrière, rond 2015, ging het niet goed bij verzekeraars en bij schadebedrijven in het bijzonder. Hierdoor was er veel te doen en kreeg ik kansen om zaken beet te pakken. Ik had een sterke mening over hoe wij het VIVAT Schade-bedrijf weer winstgevend konden krijgen en het was gaaf om deze ideeën daadwerkelijk ten uitvoer te brengen. De opdrachten werden steeds groter, waardoor ik mijzelf ook steeds verder kon ontwikkelen.’

Jezelf blijven

Jedeloo kan complexe zaken simpel maken en is resultaatgericht. ‘Ik stop veel energie in mijn werk, werk graag samen met collega’s aan een gezamenlijk doel. Ik vind transparantie en openheid erg belangrijk en ondanks dat ik soms koppig ben, luister ik graag naar nieuwe ideeën en feedback van de mensen om mij heen’, vertelt Jedeloo over zijn manier van leidinggeven. ‘Binnen de organisatie heeft iedereen een rol, maar blijf gewoon jezelf en doe maar ‘gewoon’.’

Transparantie is volgens de 33-jarige leider het belangrijkste leiderschapsthema van de komende vijf jaar. ‘Door eerlijk en transparant te zijn wil ik duidelijk maken welke afwegingen wanneer en waarom worden gemaakt, zodat dit voor iedereen helder is en we dus, waar nodig, hierover in dialoog kunnen gaan.’

Window dressing

Jedeloo merkt dat er meer van leiders en ondernemingen verwacht wordt, doordat de wereld steeds sneller en complexer is. ‘Ik denk dat de next-generation manager moet zorgen voor een solide bedrijfsvoering en tegelijkertijd invulling moet geven aan de maatschappelijke relevantie van de organisatie’, zegt Jedeloo.

‘De uitdaging voor de next-generation manager is om niet aan ‘window dressing’ te doen, maar om echt een bijdrage te leveren. Gegeven de complexiteit kan dit soms lastig zijn, maar de leiders die er niet alleen maar over praten, maar echt concrete verbeteringen doorvoeren, zijn de leiders waar ik zelf altijd het meest tegenop kijk.’

Een andere belangrijke uitdaging voor leiders is omgaan met veranderende omgangsvormen, zegt Jedeloo. ‘De spagaat voor mij is: hoe zorg ik voor een veilige en prettige werkomgeving voor iedereen en zorg ik er tegelijkertijd voor dat er druk mag zijn, men het met elkaar oneens kan zijn, keuzes gemaakt worden en dat we onze doelstellingen halen? Voor iedereen is het anders wat men prettig vindt. Ik heb het antwoord hierop niet altijd paraat, maar probeer altijd in dialoog met de mensen om mij heen te blijven, zodat we met elkaar de juiste balans kunnen vinden en richting kunnen bepalen.’

Gas terug nemen

Een valkuil van Jedeloo is dat hij soms te snel wil gaan. Het is iets waar hij zichzelf verder wil ontwikkelen als leider. ‘Aan de ene kant zorgt dit ervoor dat er wel zaken gebeuren in een grote organisatie. Als het doorslaat, loop je het risico dat mensen je niet kunnen volgen. Ik ben mij hiervan bewust. Door wat vaker gas terug te nemen kan ik een bewuste afweging maken of ik wel die snelheid erin wil gooien of dat even een stap op de plaats ook prima is.’

De Next Leadership 50 wordt mede mogelijk gemaakt door: