Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Guillaume Philibert Chin

guillaume philibert chin filling pieces

Wie: Guillaume Philibert Chin
Wat: oprichter Filling Pieces
Wapenfeit: slaat met zijn modemerk een brug tussen verschillende culturen en etniciteiten

Al vanaf het moment dat Guillaume Philibert Chin vanuit zijn slaapkamer in Heemskerk zijn eerste schoen ontwierp is merk-ethos ‘bridging the gap’ de belangrijkste waarde en hoeksteen van zijn merk Filling Pieces.

‘De eerste schoen moest voor iedereen zijn’, zei Philibert daar eerder over. ‘Niet alleen in maat, maar ook qua vorm en stijl, wat high-end en streetwear bij elkaar brengt.’

Filling Pieces slaat daarmee al ruim vijftien jaar een brug tussen mensen van verschillende culturen en etniciteiten, met succes. Het groeide uit tot een internationaal merk met verkooppunten in steden als Londen en New York.

Philibert Chin ziet merken die greenwashen of black culture gebruiken om te verkopen, maar vervolgens die groep niet steunt. Inclusie uitdragen is meer dan campagnes en marketinguitingen de wereld in slingeren. Hoor meerdere stemmen en visies in alle lagen van je bedrijf en laat die mensen ook meedenken met de ontwikkeling van het merk, is zijn advies.

In zijn missie zoekt Philibert Chin nadrukkelijk de samenwerking met andere merken op. Zo maakte hij collecties met LGBTQ+ merken voor inclusie in de streetwear en creëerde hij voor Zalando de You are invited-collectie, een genderless, maat-inclusieve lijn kledingstukken en verschillende schoenstijlen.