Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Settly

Settly Challenger50

Met Settly begeleiden Marieke van Iperen en Kimo Paula expats bij hun verhuizing. Die ondersteuning op maat bespaart hr-professionals kostbare tijd.

Wat: Digitaal platform voor verhuizende expats
Wie: Marieke van Iperen (41) en Kimo Paula (37)
Daagt uit: Gevestigde relocation bedrijven
Sinds: 2019
Website: www.getsettly.com

Met Settly begeleiden Marieke van Iperen en Kimo Paula expats bij hun verhuizing. Hun digitale verhuisplatform ondersteunt op die manier organisaties bij het aantrekken en behouden van internationaal talent. De ondersteuning op maat bespaart hr-professionals verder kostbare tijd.

Volgens Van Iperen dagen ze de gevestigde relocation bedrijven uit: ‘Settly onderscheidt zich door de digitale en persoonlijke benadering van de medewerker, ook na zijn of haar verhuizing, met een community en events. We willen dat internationaal talent zich thuisvoelt in hun nieuwe land.’

Intern koesteren de Settly-oprichters hun mensen – dat zijn er inmiddels tegen de 60 – en hun cultuur. ‘Die hebben voor ons altijd op nummer één gestaan. Mede daarom hebben we ook zo laat pas investeringen aangenomen.’ Dat gebeurde afgelopen zomer, toen Settly 6 miljoen ophaalde bij Mediahuis Ventures en het Franse vc-fonds 2050. 

Settly is met zijn relocation services actief in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Portugal, Tsjechië en Australië, voor merken zoals Miro, Personio en Bynder. ‘We hebben tot de investering geen cent aan sales uit hoeven geven omdat de business via mond-tot-mondreclame binnenkwam. Dealroom zette ons in 2022 zelfs in de top 5 van snelst groeiende bootstrapped startups.’

‘We komen nu in een fase waarin we gaan accelereren en onze uitdaging wordt om dit vanuit onze waarden te blijven doen’, zegt Van Iperen. ‘De juiste focus aan te brengen in de organisatie zonder compromissen te sluiten op onze intrinsieke waarden en motivaties. Een mooie uitdaging.’

Over drie jaar wil Settly een leidend SaaS-bedrijf zijn. ‘Dan helpen we op jaarbasis vele duizenden mensen om zich thuis te voelen en zijn we een voorbeeld van duurzame en waardegedreven groei.’

De Challenger50 van 2023 wordt mede mogelijk gemaakt door: