Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Tim's Verhuurbedrijf

Tims verhuurbedrijf

Fleur en Tim Lafeber bieden met Tim’s Verhuurbedrijf een feestelijk en flink assortiment aan. Van foodtrucks op locatie tot alle aankleding eromheen, en dat al 10 jaar.

Wat: Verhuurbedrijf van feestbenodigheden, tuktuks en een ijsvlot
Wie: Tim en Fleur Lafeber
Sinds: 2013
Website: timsverhuurbedrijf.nl

Pas 11 en 14 jaar oud zijn Fleur en Tim Lafeber als ze hun verhuurbedrijf starten. Al snel zetten de jonge ondernemers door met een tweede concept: het ijsvlot, een drijvend vlot waarmee ze Italiaans schepijs verkopen op de Reeuwijkse Plassen.

Tim vaart als jonge tiener regelmatig op de plassen en vraagt zich af waarom het dichtstbijzijnde ijsverkooppunt zo ver weg is. Daarom besluiten ze de koude lekkernijen op het water te gaan verkopen. ‘Hiermee waren wij de eerste ondernemers die in Nederland Italiaans schepijs naar varende klanten toebrachten.’

Media-aandacht

Het initiatief van de telgen uit een ondernemende makelaarsfamilie genereert een hoop media-aandacht. Zo vertelt Tim als 15-jarige al tegen De Ondernemer dat hij een imperium wil opbouwen. Op dat moment verhuurt het duo ook al verschillende soorten foodmachines, partytenten en statafels.

In 2019 volgt weer een uitbreiding met de tuktuk-formules. De opvallende wagentjes kunnen worden gehuurd met verschillende concepten zoals een barista-tuktuk, een ijs-tuktuk en een wafel-tuktuk. In datzelfde jaar wordt Fleur genomineerd voor de Jonge 100, een lijst met succesvolle ondernemers tot 25 jaar. Tim loopt de nominatie mis, omdat hij op dat moment de ondergrens van 18 jaar nog niet haalt.

Broer en zus runnen het bedrijf al een decennium lang en doen dat naast hun studies. Tim zit op de Hogere Hotelschool in Den Haag, terwijl Fleur haar Master International Business Management & Innovation in Barcelona afrondt. De ondernemers mogen rekenen op trouwe klanten waaronder Oracle, Ajax en Heineken.

Opschalen

Op dit moment staan ze op het punt om op te schalen, binnenkort worden de concepten Kaas TukTuk en Chocolade TukTuk gelanceerd. Er worden Piaggio-tuktuks geïmporteerd uit Italië en op maat gemaakt in Nederland. ‘Ons doel is om de komende vijf jaar landelijk te groeien, extra tuktuks aan te schaffen en minimaal met zes tuktuk-concepten op de markt te zijn.’ Deze uitrol zal gebeuren onder de naam TukTukopLocatie.

Mijn stem gaat naar deze 25’er:

(vink aan)

De verkiezing is gesloten op zondag 2 juli om 23:59.