Met The Branding Club levert Boudewijn Graveland bedrukte producten waarmee hospitalitybedrijven hun merk duurzaam over het voetlicht kunnen brengen.
Wat: duurzame bedrukte producten
Wie: Boudewijn Graveland (23)
Sinds: 2019
Website: thebrandingclub.com
Het doel van ondernemer Boudewijn Graveland is eenvoudig. Met zijn The Branding Club wil hij Europees marktleider worden in merkbeleving voor hospitalitybedrijven. Al op jonge leeftijd raakte hij bevangen door het ondernemersvirus: als 15-jarige las hij zelfs al boeken over management en ondernemen.
‘Op de middelbare school begon ik een eigen bedrijfje en toen ik klaar was met mijn vwo dacht ik: wordt het studeren of ondernemen? Ik doe niet graag twee dingen tegelijk, dan heb ik het gevoel dat je beide maar half doet’, vertelde hij al eens aan Quote. De uitkomst van die afweging laat zich raden.
Met een ervaren horeca-ondernemer begon hij in 2019 The Branding Club. Deze kompaan koopt hij overigens anderhalf jaar na de start al uit.
Van servetten tot koffiebekers. Van koksbuizen tot papieren tassen. Van glaswerk tot de onderliggende bierviltjes: The Branding Club bedrukt alles wat in de horeca wordt gebruikt.
Gravelands keuze om zich louter te storten op de horeca is tweeledig. Ten eerste speelt branding een grote rol in deze sector. Daarnaast voelt Graveland zich aangesproken door de werkethiek. ‘Horecamensen zijn aanpakkers die niet gauw opgeven en al helemaal niet van het makkelijk geld verdienen zijn.’
The Branding Club denkt niet alleen mee met het design, het bedrijf onderhoudt ook contact met leveranciers en biedt partijen de mogelijkheid om spullen op te slaan in hun magazijn. De voorraad kan per app van de plank worden geroepen.
Inmiddels bedienen Graveland en zijn 39 collega’s al meer dan 4.000 klanten. Op deze lange klantlijst staan imposante namen als Van der Valk, La Place, Crisp en Tony’s Chocolonely. De focus ligt voorlopig op hospitalitybedrijven, maar de Utrechtse onderneming wil in de toekomst verbreden.
Om zichzelf te ontwikkelen als ondernemer schuwt Graveland forse investeringen niet. Zo investeert hij sinds zijn start in training en coaching van zichzelf en zijn team.
Een belangrijk onderdeel hiervan is het formuleren van concrete, meetbare doelen. Een helder doel dat Graveland voor ogen heeft is dat zijn bedrijf in 2024 minimaal 10.000 Europese klanten moet bedienen.