Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Startup van het Jaar 2022

Workwize

Workwize startup van het jaar-verkiezing

Sebastiaan Scholten, Dirk Kranendijk, Victor Dik en Michiel Meyer zijn met Workwize een inkoopplatform gestart voor thuiswerkers.

Wat: inkoop- en serviceplatform voor thuiswerkspullen
Wie: Victor Dik (28), Michiel Meyer (28), Sebastiaan Scholten (25) en Dirk Kranendijk (25)
Sinds: 2020
Funding: 6 ton (‘flinke ronde in de maak’)
Werknemers: 15
Website: www.goworkwize.com

Hybride werken wordt de norm, dat is geen nieuws meer. Om bedrijven te helpen hun medewerkers te voorzien van alles wat ze nodig hebben om ook thuis te kunnen werken, hebben de oprichters van Workwize een inkoopsysteem ontwikkeld. Medewerkers van aangesloten bedrijven kunnen er eenvoudig hun spullen bestellen, bedrijven bepalen uit welke producten medewerkers kunnen kiezen en wijzen hen een budget toe.

Overgang naar hybride werken

‘Ons online platform helpt de inspirerende overgang naar remote/hybride werk te maken. Wij helpen bedrijven te anticiperen op de behoeften van verschillende werknemers’, zegt Victor Dik. ‘Elk bedrijf heeft andere uitdagingen en wensen rond het faciliteren van remote werken. Wij zorgen voor een volledige gepersonaliseerde omgeving, ingericht op de bedrijfsstijl, cultuur en wensen. Dat zorgt ervoor dat de werknemers zich identificeren en verbonden voelen met hun bedrijf.’

In januari 2021 ging de eerste versie van Workwize live. ‘Intussen zijn wij al flink wat versies verder, met extra features en diensten. We maken nu bijvoorbeeld ook inzichtelijk welke producten van kantoor bij medewerkers thuis staan en hoeveel ze nog waard zijn. Als iemand vertrekt, halen wij de spullen weer op of kan de ex-werknemer ze tegen de restwaarde overnemen.’ 

Inclusiviteit na corona

Nog een leuk aanbod, dat het onboarden van nieuwe medewerkers aangenamer maakt: Workwize zorgt dat ze op dag één hun thuiswerk set-up binnen hebben, compleet met laptop, mobiel en aardigheidjes als de bedrijfstrui en waterfles met bedrijfslogo. ‘Zo verzorgen wij dus echt alles van dag één tot aan de laatste werkdag, als iemand het bedrijf verlaat.’

Natuurlijk gaf corona Workwize een push. ‘We zijn hard doorgegroeid, maar we kijken uit naar een coronavrije toekomst, waarin het hybride werken de standaard is. Het is de toekomst, omdat het zorgt voor een betere work/life balans en voor bedrijven een grotere, wellicht internationale, talent pool oplevert. Werken op afstand zorgt ook voor een onwijze versnelling van de inclusie van grote groepen getalenteerde werknemers, ongeacht culturele achtergrond, geslacht of geografie.’ 

Mollie, Netflix en Catawiki zijn klant

Dat lijkt al te zijn doorgedrongen bij de prominente namen die Dik als klanten mag noemen: Mollie, Otrium, Catawiki, Netflix. ‘Qua grootte en sector natuurlijk heel verschillende bedrijven maar zij delen met elkaar dat ze snel aan het groeien zijn. Voor dit soort bedrijven is de ‘pijn’ van het faciliteren van remote offices of hybride werken ook het grootst.’ De startup is inmiddels actief in 14 Europese landen en dat moeten er snel meer worden. 

Wij zullen de Salesforce van het remote/hybride werken worden, met honderdduizenden gebruikers de komende jaren.’