Geen producten in de winkelwagen.
.
.
Wes Geerts (38) werkt met grote merken zoals Heinz, Honig, Karvan Cevitam en De Ruijter. Als head of e-commerce voor continentaal Europa bij Kraft Heinz heeft hij een ondernemende spirit nodig. Vooral nu de slag om de markt zich online afspeelt.
Gelukkig kreeg hij die spirit al vroeg mee van zijn ouders, allebei hardwerkende ondernemers. Werkethiek, strijdbaarheid en gedrevenheid zijn hem met de paplepel ingegoten. ‘Ik benader mijn werk als mijn eigen bedrijf en handel daarnaar.’
En dat betekent het maximale uit zichzelf en zijn teams halen. Maar dan wel met iets wat je leuk vindt. ‘Plezier in wat je doet wordt nog steeds onderschat. Zo veel tijd van je leven zit in je werk. Zorg dat je iets doet waar je energie uit haalt.’
Ook de jaren in het buitenland hebben hem gevormd. Voor Reckitt vervulde hij tussen 2014 en 2017 verschillende functies in marketing en sales in Londen en New York. ‘De diversiteit in culturen, opvattingen en personen zorgt voor verschillende invalshoeken, waardoor de status quo constant wordt gechallenged.’
Als next-gen leader is Geerts nu zelf bezig met het concept learning by doing. ‘De jonge generatie wil graag bijdragen aan het succes van een bedrijf. Door hen meer verantwoordelijkheid en vrijheid te geven, kunnen zij het voortouw nemen. Dit betekent dus ook dat een cultuur moet worden gecreëerd waar fouten gemaakt mogen worden om van te leren.’
Vertrouwen is voor hem een belangrijk sleutelwoord. ‘Vertrouwen betekent voor mij teams de vrijheid geven om te doen wat ze moeten doen. Tegelijkertijd moeten zij erop kunnen vertrouwen dat wij, als leiders, op tijd bijsturen en helpen waar nodig. De aandacht verschuift naar de persoonlijke kant van managen, minder naar het inhoudelijke van het werk.’
Belangrijk is dat je zelf ook meer van je eigen persoonlijke kant laat zien. Het is niet erg om jezelf kwetsbaar op te stellen. Als leider hoef je niet altijd het perfecte plaatje te schetsen. De allerbeste leiders zijn ook gewoon mensen met hun ups en downs.’