Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Next Leadership 50 editie 2022

Romano-Raoul Limon (digital commerce content operations manager bij Nike)

romano raoul limon nike

Romano-Raoul Limon (36) vindt de klik met zijn persoonlijkheid in zijn rol als digital commerce content operations manager bij Nike. ‘De twee versterken elkaar.’

Competitieve afmaker

Limon leert als kind al constant zoeken naar oplossingen. Hij is namelijk de middelste in een familie met drie kinderen. Ook de nodige nieuwsgierigheid en competitiviteit krijgt hij met de paplepel ingegoten. ‘Je wilt je graag onderscheiden door te excelleren. Dit heb ik altijd willen doorzetten in mijn professionele werkomgeving.’

‘Als ik ergens mijn zinnen op heb gezet moet het afgemaakt worden, ongeacht de tijd die het kan kosten. Door deze eigenschap kun je soms te lang blijven hangen op een bepaald punt, maar het heeft er ook voor gezorgd dat ik niet alleen probleemoplossend kijk, maar ook constant let op efficiëntie.’

Liefde voor fashion

Het begin van zijn carrière is nog wat minder efficiënt, maar zijn nieuwsgierigheid wordt wel bevredigd. Zo werkt hij als mixologist voor Guest Republic en als sales associate voor Hugo Boss, waar hij zijn liefde voor fashion verder ontwikkelt.

Bij verzekeraar Allianz maakt hij in 2012 voor het eerst kennis met operations, maar ontdekt een paar jaar later ook digitale marketing. Hij kiest voor het laatste. Maar Allianz en fashion? Nee, die twee passen echt niet bij elkaar.

Bij Nike vindt Limon in 2016 pas echt zijn draai. Hij start op de digitale afdeling waar nog allerlei nieuwe applicaties voor de consument moeten worden ontwikkeld. ‘Initieel wilde ik richting de marketingfuncties binnen Nike, totdat ik de kans kreeg om mijn carrière te vervolgen in operations. Dat heeft bij mij geklikt en ik heb me de rol eigen gemaakt.’

Multiculturele werkomgeving

Op het Europese hoofdkantoor van Nike in Hilversum werkt hij met teamleden vanuit de hele wereld. In zo’n multiculturele werkomgeving zorgen de achtergronden, invloeden, normen en waarden voor een extra dimensie.

‘Een next-generation manager moet beseffen dat we in een globaliserende wereld leven. Hij of zij moet zich in de karaktereigenschappen en culturele waarden kunnen verplaatsen, zodat ieder teamlid zich gesterkt voelt door hun leider.’