Geen producten in de winkelwagen.
.
.
Geertje Zeegers (1982) leidt sinds 2021 in Nederland Too Good To Go, de app die voedselverspilling tegengaat door ‘bijna over de datum’-producten van supermarkten, bakkerijen en andere retailers tegen een derde van de prijs aan te bieden aan consumenten.
Wat dat betreft, is ze de juiste vrouw op deze plek. Want de sleutel tot het tegengaan van voedselverspilling draait vaak om data en klantkennis. En daarover heeft ze als data scientist en partner bij AI-bureau MIcompany de grootste merken ter wereld over geadviseerd.
Wat Zeegers zo ver bracht in haar carrière zijn persoonlijke eigenschappen als lef, doorzettingsvermogen, nieuwsgierigheid en een positieve blik op het leven. ‘Maar luisteren naar je gevoel is ook belangrijk, en het vermogen om ‘shit te fixen’. Ik vind het leuk en ben er goed in: bring it on.’
‘Ik heb in mijn jeugd al geleerd om mijn gut instinct te volgen, ook wanneer het tegenzat of iets op papier niet de meest logische keuze was. Ik ben bijvoorbeeld in 2020, tijdens covid, weggegaan als partner bij MIcompany, een groeiend bedrijf in een groeiende sector. Gewoon omdat het tijd was voor iets nieuws. Als ik die voor veel mensen onlogische keuze niet had gemaakt, was ik nooit op deze mooie plek bij Too Good To Go terechtgekomen.’
Gevraagd naar wie haar hebben geholpen om te komen waar ze nu is, hoeft ze niet lang na te denken. ‘Absoluut mijn vriend. Zijn vertrouwen in mij en mijn kunnen is zo groot, dat het me soms precies die laatste zet geeft die me helpt een stap te maken. En tegelijk is hij gezond kritisch en houdt me een spiegel voor als ik dat nodig heb.’
Het ideale bedrijf combineert wat Zeegers betreft een gezond commercieel model met een positieve bijdrage aan de wereld. ‘Dus ja: zoals Too Good To Go. Dat zijn de bedrijven van de toekomst en al een beetje van het nu.’ Daarnaast is het een inclusief, divers bedrijf waar mensen worden ingezet op hun talenten en worden uitgedaagd het maximale uit zichzelf en uit elkaar te halen.