Geen producten in de winkelwagen.
.
.
De paarse krokodil, wie kent hem niet? Bianca Knispel (1978) haalde hem bij Ohra uit de mottenballen.
Dat was in 2019, toen ze bij de verzekeraar verantwoordelijk was voor onder meer de (online) marketing. Inmiddels is ze als directeur bij moederbedrijf Nationale-Nederlanden (NN) niet alleen eindverantwoordelijk voor Ohra, maar ook voor de afdelingen Particuliere Schade én Zorg.
Goed voor een flink takenpakket en in totaal 1.150 fte, maar je kunt Knispel om een boodschap sturen. ‘Ik heb van huis uit meegekregen dat als je iets wilt, je er altijd zelf 100 procent voor moet gaan. Ik leerde al jong mijn eigen boontjes te doppen en niet op te geven. Mijn carrière heb ik gevormd door lef te hebben, nieuwsgierig en creatief te zijn en altijd met leuke, goede mensen samen spannende doelen te bereiken.’
De als arbeids- en organisatiepsycholoog opgeleide Knispel werkte voordat ze bij Ohra en NN aantrad jaren bij Generali. Tot nu toe heeft ze dus bijna haar hele carrière aan de verzekeringswereld gewijd.
Daarnaast zit ze in de raad van toezicht van schaatsbond KNSB en is ze lid van SER Topvrouwen. Binnen NN zet ze zich in voor genderdiversiteit als mentor binnen het ‘Women in Leadership Network’ en ze adviseert JINC, dat met ‘Baas van Morgen’ en andere initiatieven jongeren met een achterstandspositie carrièreperspectief geeft. NN is partner van JINC, maar Knispel steunt de sympathieke club ook persoonlijk van harte.
Dat past ook bij haar opvatting over de next-generation manager: ‘Die laat anderen shinen en maakt daarmee de organisatie als geheel beter. De focus ligt daarbij op maatschappelijke verantwoordelijkheid en impact.’
Het ideale bedrijf heeft boven alles een positieve sfeer. ’Er wordt vanuit vertrouwen gewerkt en iedereen kan er juist door helemaal zichzelf te zijn dagelijks bijdragen aan iets dat er werkelijk toe doet.’