Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Next Leadership 50 editie 2021

Rob van Brunschot (Country & Commercial leader bij Signify Zweden)

Hij zat nog maar net in Zweden als country leader voor Signify (voorheen Philips Lighting) toen de coronapandemie uitbrak. En dat betekende voor Rob van Brunschot (1985) een streep door een nieuw land ontdekken, mooie reizen en je team individueel leren kennen. ‘Het vroeg ontzettend veel van mij als leider om dat laatste vanachter m’n laptop te doen. Het belang van soft skills en coachend leiderschap werd me nog veel duidelijker.’ 

Philipscarrière

Van Brunschot werkte het overgrote deel van zijn carrière bij Philips – tot de afsplitsing van de lichtdivisie in 2018, waarna hij meeverhuisde. Hij vervult er verschillende sales managersrollen, waarna hij bij Philips Lighting de kans krijgt om B2C sales manager te worden. Daarmee wordt hij verantwoordelijk voor de gehele verkoop aan consumenten: van e commerce tot partnerships en verkoop in de winkel van de lichtproducten.

Wat maakt dat hij zo lang bij hetzelfde bedrijf en een afsplitsing daarvan werkte? ‘Het is een organisatie die perfect bij mijn persoonlijke drijfveren aansluit. Ik ben gedreven om mezelf continu te blijven ontwikkelen, wat in deze innovatieve omgeving mogelijk is. Daarnaast heb ik heel veel kansen gehad om nieuwe, nog onbekende wegen uit te proberen en daarvan veel te leren.’ 

Mentaliteit

Ook is het de mentaliteit binnen Signify die hem aanspreekt. ‘We denken dat alles mogelijk is. De grenzen van je kunnen opzoeken heeft me als persoon en leider altijd geïnspireerd. Mijn successen heb ik vooral aan te danken met een vastberadenheid en doorzettingsvermogen om niet op te geven en door te gaan tot verwachtingen bij voorkeur worden overtroffen.’

Die verwachtingen om het goed te doen, liggen voor bedrijven steeds hoger. Iets wat Van Brunschot prijst. ‘Ging het vroeger vooral om minder slecht doen, gaat het nu veel meer over bewust goed doen als bedrijf. Sociale impact die veel verder reikt dan het klimaat. Businessresultaten zijn nog slechts een uitkomst van het handelen naar je purpose.’