Geen producten in de winkelwagen.
.
.
Hij is er begonnen als recruiter in 2010, maar inmiddels maakt Jordan Grave (1982) als managing director deel uit van het directieteam van Maandag. Meerdere functies heeft hij bij het detacheringsbedrijf gehad. Zo was Grave Recruitment Manager, Business Unit Manager Onderwijs en Sociaal, Vestigings- en Regiodirecteur. Voordat hij aan de slag ging bij Maandag werkte Grave als accountmanager bij 4People en Woodselect. ‘Vanuit mezelf heb ik altijd de focus gehad om te groeien, het maximale uit mijn huidige functie te halen en niet bezig te zijn met promoties. Bij bewezen succes word je toch altijd wel gezien’, redeneert Grave. ‘Dat sluit helemaal aan bij een organisatie als Maandag. Ook daar ligt de focus op het investeren in de groei van mensen en het geven van kansen aan echt talent. Maandag is voor mij een enorme versneller geweest voor mijn carrière.’
Of een next generation manager echt dingen anders moet doen? Grave kijkt juist ook graag naar de managers die het werk al langer doen dan hij. ‘Elke generatie kent zijn speerpunten. Met veel respect kijk ik ook naar de managers met een langere staat van dienst. Daar kun je veel van leren. Ook zij hebben crisissen en enorme ontwikkelingen meegemaakt. Dus of de ‘next generation managers’ echt wat anders moeten doen, weet ik niet.’
Waaraan een manager volgens Grave sowieso moet voldoen is hij helder. ‘Iedere manager moet in ieder geval een duidelijke visie hebben en de juiste mensen om zich heen verzamelen en behouden. Mensen die ook zijn of haar zwakke punten ondervangen. Daarnaast moet je altijd proactief kunnen handelen op alle situaties die zich voor doen. Niet afwachten!’
Grave vindt het belangrijk dat in een bedrijf ruimte is voor vernieuwing en dat werknemers verantwoordelijkheden hebben en voelen. In het ideale bedrijf wordt er volgens hem dan ook gewerkt op basis van respect en vertrouwen. ‘En iedereen heeft en voelt de ruimte om zijn eigen succes te kunnen bepalen en daarin gefaciliteerd wordt door de juiste leiders.’
Corona had ook impact op Maandag. Het plannen op lange termijn werd er lastiger door. ‘Daardoor moet je nog meer vertrouwen op je interne krachten en je weerbaarheid als organisatie. Bij Maandag is dat ons personeel geweest’, vertelt Grave. ‘Ik heb meer hulp gevraagd en meer op hun competenties vertrouwd en geleund. Daarin ben ik zelfs na dik 10 jaar nog verrast door de kracht en motivatie van iedereen. Dit is zeker iets wat we in stand blijven houden na deze crisis.’