Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Next Leadership 50 editie 2021

Jacintha de Graaf (Head of Benelux bij Zalando)

Jacintha de Graaf is bij Zalando verantwoordelijk voor de aansturing van de lokale strategie in Nederland, België en Luxemburg. Met haar team (standplaats Berlijn) richt ze zich op het ontwikkelen van de marketing, het assortiment en de service in de Beneluxlanden.

Google

In tien jaar tijd heeft De Graaf een rappe ontwikkeling doorgemaakt. Na haar masters media psychologie en marketing aan de Vrije Universiteit in Amsterdam belandde ze in 2011 in het Ierse Dublin op het hoofdkantoor van Google. Op de afdeling online partnerships ging ze aan de slag als account strateeg. In die rol leidde zij wereldwijd projecten, gericht op het verbeteren van klanttevredenheid, -betrokkenheid en omzet.

Aan de slag bij een fashionkanon

Na iets meer dan 2,5 jaar lonkte een uitdaging bij een van de hardst groeiende modeverkopers van dat moment: Zalando. Met de groei van de van oorsprong Duitse webwinkelgigant nam ook De Graafs loopbaan een vlucht. In de afgelopen ruim zeven jaar pakte ze de kansen die zich voordeden met beide handen aan.

Ze gaf de eerste drie jaar leiding aan een team, gefocust op onder meer e-mailmarketing voor de marketen Benelux, Frankrijk, VK en Polen. De rollen van ecommerce lead Benelux en marketing lead Benelux volgden elkaar vervolgens rap op. De laatste twee jaar heeft ze de overall leiding over de activiteiten in de Benelux.

Uitrol platformstrategie

Een van haar belangrijkste taken was de begeleiding van de uitrol van Zalando’s platformstrategie in de Benelux. De webshop wil hét startpunt voor mode zijn. ‘We beseften na jaren van groei dat als we nog meer willen groeien, we niet alleen waarde moeten creëren via onze webshop, maar ook met bijvoorbeeld onze diensten. Onze strategie moet ervoor zorgen dat alle spelers binnen de mode-industrie op ons platform te vinden zijn’, zei ze hier eerder over.