Geen producten in de winkelwagen.
.
.
Bij Giseke Hopstaken (1976) klopt het logistieke hart: na haar studie aan de Universiteit van Leiden ging ze een krappe drie jaar aan de slag bij TPG (de toenmalige TNT Post Groep) alvorens de carrièreladder bij voormalige zuster PostNL te beklimmen. Diverse functies binnen marketing en sales passeerden de revue, maar altijd met het oog op de internationale markt, waardoor haar huidige titel als commercieel eindverantwoordelijke binnen PostNL International voor velen niet als een verrassing komt.
Verantwoordelijkheidsbesef, vastberadenheid en focus op verbetering en verbinding zijn voor Hopstaken belangrijke kernwaarden die haar verder hebben gebracht: ‘Ik geloof in de filosofie dat alles wijkt en niets blijft; alles is continue in beweging. Soms valt dat te sturen door zelf invloed uit te oefenen op de omstandigheid, anderzijds komt verandering middels serendipiteit; soms dient een kans zich onverwachts aan en dan moet je deze grijpen.’
‘Een next generation leider zal dus moeten beschikken over adaptief leiderschap en het vermogen om een veilige omgeving te creëren waarin elke medewerker de vrijheid voelt om te ondernemen en te groeien binnen een continue veranderende in- en externe omgeving.’
Hopstaken is ook door haar eigen ervaring wars van het enkel kijken naar het graven in cv’s op zoek naar passende ervaring: ‘Ik ben van oorsprong een classica en nu werkzaam bij een van de grootste bedrijven van Nederland. Ik streef bij het aannemen van nieuwe collega’s ook naar diversiteit in studieachtergrond om creativiteit en onderlinge complementariteit te bevorderen.’
Het ideale bedrijf? ‘Dat zal voortdurend bezig zijn met continue transformatie passend bij de context waarin het zich bevindt en neemt hierin ook haar medewerkers in mee. Wat dat betreft werk ik al jaren bij een prachtig bedrijf dat volop in beweging is, focus heeft op continue verbetering en ruimte geeft aan medewerkers om deze veranderingen ook in gang te zetten.’