Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

MT500 (2016) lijst

7. Coca-Cola

ceo: Muhtar Kent
Klantgerichtheid: 21
Productleiderschap: 6
Excellente uitvoering: 7

Bij Coca-Cola draait het voortaan weer om de smaak, niet om het gevoel. Dat is de kern van de wereldwijde marketingstrategie die de frisdrankgigant begin dit jaar aankondigde. De 7 jaar oude slogan ‘Open Happiness werd vervangen door ‘Taste the Feeling’. Wie hier zijn schouders over op haalt, werkt niet in de marketing. In die wereld veroorzaakte het nieuws schokgolven. Zomaar een paar kreten uit het Amerikaanse vakblad Adweek: ‘Een filosofische verschuiving’, en: ‘Het begin van een nieuw tijdperk’. Er klonk ook een waarschuwing. Of het wel zo verstandig is om de aandacht te vestigen op een product dat niet past in een gezonde levensstijl, vroeg een reclamebons zich af. Maar ook daarmee heeft Coca-Cola rekening gehouden. Het bedrijf zet nog meer in op ‘gezondere’ dranken in het assortiment. Even werd zelfs gespeeld met het idee een yoghurtproducent over te nemen, maar daar zag het op het laatste moment vanaf.