Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Goudhaantjes 2017

Willem Strijbosch

Bouwjaar 1974 Is Hoofd autonoom rijden Tomtom  Goudhaan in 2016, 2017 Opleiding Applied Physics aan de Universiteit Twente In een tijd waarin de zelfrijdende auto steeds minder toekomstmuziek wordt en steeds meer een realiteit, is er een belangrijke rol weggelegd voor Willem Strijbosch en zijn team. Strijbosch geeft vanuit het TomTom-hoofdkantoor in Amsterdam leiding aan een internationaal team dat actief is in de EU en Noord-Amerika. Hij komt van McKinsey, waar hij direct na zijn studie Applied Physics aan de Universiteit Twente ging werken. Hij koos voor de consultancy, omdat hij een academische carrière niet zag zitten: ‘Je moet er veel te lang op de resultaten wachten.’ Strijbosch zat tien jaar bij McKinsey en werkte onder meer in Duitsland, China, de Verenigde Arabische Emiraten en de Verenigde Staten. Toen deed TomTom hem het aanbod om hoofd van het product office te worden. ‘Ik wilde meer impact. Als je in een bedrijf werkt, moet je ook leven met je verkeerde beslissingen. Na zes jaar stapte hij over naar autonoom rijden, waar hij de concurrentie aangaat met giganten als Apple en Google.

Bouwjaar 1974
Is Hoofd autonoom rijden Tomtom 
Goudhaan in
 2016, 2017
Opleiding Applied Physics aan de Universiteit Twente

In een tijd waarin de zelfrijdende auto steeds minder toekomstmuziek wordt en steeds meer een realiteit, is er een belangrijke rol weggelegd voor Willem Strijbosch en zijn team. Strijbosch geeft vanuit het TomTom-hoofdkantoor in Amsterdam leiding aan een internationaal team dat actief is in de EU en Noord-Amerika. Hij komt van McKinsey, waar hij direct na zijn studie Applied Physics aan de Universiteit Twente ging werken. Hij koos voor de consultancy, omdat hij een academische carrière niet zag zitten: ‘Je moet er veel te lang op de resultaten wachten.’

Strijbosch zat tien jaar bij McKinsey en werkte onder meer in Duitsland, China, de Verenigde Arabische Emiraten en de Verenigde Staten. Toen deed TomTom hem het aanbod om hoofd van het product office te worden. ‘Ik wilde meer impact. Als je in een bedrijf werkt, moet je ook leven met je verkeerde beslissingen. Na zes jaar stapte hij over naar autonoom rijden, waar hij de concurrentie aangaat met giganten als Apple en Google.