Bedrijf: Brand New Day
Game: Verzekeringen
Omzet: 6,5 miljoen euro
Sinds: 2008
Kalo Bagijn heeft er zijn specialiteit van gemaakt om bestaande verhoudingen en systemen op te schudden. Zo startte hij in 2000 samen met Thierry Schaap BinckBank, waarmee ze een revolutie in de beleggersmarkt teweeg brachten. Acht jaar later flikken ze hun kunstje opnieuw met Brand New Day, ditmaal in de soms ondoorgrondelijke wereld van pensioenen. Bagijn vertelt: 'We winden ons dagelijks op over wat er in de financiële wereld gebeurt. Egoïsme en arrogantie, noemen we het. Maar met opwinden verander je de wereld niet. Dus pakken we de handschoen op.' Hun filosofie is simpel: Brand New Day maakt van hun klanten ambassadeurs. Klanten die zo tevreden zijn dat ze Brand New Day aanraden bij vrienden en familie. Eén procent minder kosten levert een dertig procent hoger pensioen op, is hun overtuiging. 'Ook wij willen winst maken,' zegt Bagijn. 'Maar wel winst uit eerlijke handel. Net zoals de bakker op de hoek. Calvinistisch in onze kosten, bourgondisch in onze service. We willen een prijsvechter met topdiensten zijn. Dat is ons DNA en daarmee gaan wij het winnen.'