Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Gamechangers 2013

Max Barenbrug

max barenbrug

Bedrijf: Bugaboo

Game: Kinderwagens

Omzet: 82 miljoen (2012)

Sinds: 1994

De beste marketing is marketing waar je geen stuiver voor hoeft te betalen. Zo ging het bij Max Barenburg, toen Gwyneth Paltrow en Ben Affleck opeens met 'zijn' Bugaboo werden gefotografeerd. En als dergelijke Hollywoodsterren letterlijk weglopen met je product, dan zit het met de vraag naar dat product wel snor. Het begon in 1994 aan de Design Academy in Eindhoven, waar Barenburg zijn eerste ontwerp voor de Bugaboo maakte. Puur uit ontevredenheid met het aanbod op kinderwagengebied destijds. 'Ze hadden de meest vreselijke kleuren en waren bedrukt met lelijke beertjes of ander stomme figuren. Ik dacht: daar kan nog wel wat aan worden verbeterd.' Zo gezegd zo gedaan, want Bugaboo groeide snel uit tot een begrip onder jonge ouders in meer dan vijftig landen. 'Het waren mensen die elkaar tegenkwamen terwijl ze langs de Amsterdamse grachten wandelden. Bezitters van een Bugaboo begonnen spontaan naar elkaar te zwaaien', zegt Barenbrug.