Game: Online aanbiedingen
Omzet: 30 miljoen euro (2012)
Sinds: 2008
Hoe val je als e-commerce-website op tussen het geweld van grote retailers als Bol.com en Amazon.com? Door schaarste te creëren en te stunten met prijzen, zo wist Jöran Prinssen al in 2008. Dat jaar startte hij met iBOOD.com, een website die iedere dag één product tegen flinke korting verkoopt. Consumenten hebben 24 uur de tijd om van de aanbieding gebruik te maken, zolang de voorraad strekt uiteraard. Door de jaren heen werd het concept fors uitgebreid door Prinssen, zo is iBOOD.com tegenwoordig onder andere actief in Duitsland, Ierland, Engeland, België, Oostenrijk en Polen en startte hij in 2012 met meerdere aanbiedingen per dag, binnen verschillende productcategorieën. iBOOD.com werd in 2012 uitgeroepen tot populairste website in de categorie E-commerce. In het verleden heeft Media-Saturn geprobeerd iBOOD.com over te nemen, maar dat ging mis door interne problemen bij het moederbedrijf van Media Markt.