Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2022

Nanny Nina

nanny nina lyla jasmijn kok

Tweelingzussen Lyla en Jasmijn Kok zorgen met Nanny Nina voor de perfecte match voor kinderopvang en au pairs, in abonnementsvorm.

Wat: Oppasplatform
Wie: Lyla en Jasmijn Kok (30)
Daagt uit: Aupairworld.com en babysits.com
Sinds: 2015
Omzet: 3 miljoen euro
Aantal medewerkers: 22
Funding: 1,2 miljoen euro
Website: nannynina.nl

Lyla en Jasmijn Kok begonnen op hun 16de met een simpele online kalender om hun eigen oppasdiensten af te stemmen met hun vriendinnen. Die slimme tool groeide al snel uit tot een booming business. Als de zussen aan een oppasplatform met 15 medewerkers zijn gekomen, vinden ze het tijd om de eerste investeerders binnen te halen. De Kok-zussen proberen dat bij het tv-programma Dragons’ Den.

Uitbreiden met de Dragons

De investeerders daar, de dragons, zijn in 2019 wel gecharmeerd van Nanny Nina. Niet dat de portemonnee zo gemakkelijk getrokken werd. Het heeft maanden aan onderhandelingen gekost met Pieter Schoen en Shawn Harris voordat de zussen 333.333 euro aan groeigeld kregen.

De coronacrisis speelde daarin ook wel een beetje mee. Hoeveel ouders zouden hun abonnement op Nanny Nina opzeggen tijdens de lockdowns? Worst-case: 70 procent. De realiteit bleek helemaal anders: alleen de avondservice liep licht terug. De totale omzet ging met nog geen 10 procent omlaag.

Het groeigeld van de dragons wordt gebruikt voor het gratis maken van de bemiddeling bij de avondservice, het uitbreiden van het gastouderbureau en het aanbieden van au pair-diensten. Vandaag helpen de zussen Kok met Nanny Nina al meer dan 30.000 ouders met een au pair, gastouder of oppas.

De wereld in met au pair-service

De gezusters Kok haalden deze zomer 9 ton op bij 68 investeerders met een crowdfundingactie. Ze willen in februari namelijk een nieuwe app voor oppasdiensten lanceren, met nog betere matchingalgoritmes en een dynamischere prijssetting.

‘Vooral het au pair-product gaat hard. We groeien zo hard dat we steeds opnieuw het kantoor moeten indelen en alle processen opnieuw moeten uitvinden’, vertellen ze aan MT/Sprout. Negentig procent van de omzet komt nog altijd uit Nederland, maar ook dat gaat veranderen.

Een succesvolle pilot in vijf Europese steden is inmiddels achter de rug: Berlijn, Parijs, Milaan, Barcelona en Zürich. ‘We zijn nu bezig met een nieuwe ronde van rond de 2,5 miljoen euro om volgend jaar door te groeien in nieuwe markten.’ Over drie jaar willen de zussen de hele wereld veroverd hebben.

Bekijk de pitch in 2019 van Nanny Nina bij Dragons’ Den: