Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Challenger50 van 2021

Maison365

Maison365 - Danie Bles -Maarten Valk - Challenger50 van 2021

Maarten Valk en Danie Bles willen met kledingbox Maison365 personal shopping voor iedereen bereikbaar maken.

Wat: online personal shopping service voor vrouwen
Wie: Maarten Valk (44), Danie Bles (44)
Sinds: 2016
Daagt uit: fashionsector
Medewerkers: 25
Website: Maison365.nl

Maison365 wil personal shopping beschikbaar maken voor een breder publiek. Het concept – een kledingbox afgestemd op persoonlijke voorkeuren – biedt vrouwen de mogelijkheid om een persoonlijk stylingadvies te ontvangen, inclusief een aantal kledingsets om te passen. Wat niet bevalt, gaat terug.

De online modeverkoper richt zich daarmee op drukke, modebewuste vrouwen tussen de 30 en 55 jaar. ‘Door hun drukke leven komen ze weinig aan shoppen toe. Ook vindt deze doelgroep het vaak gedoe omdat je online wel veel keuze hebt, maar toch weer naar hetzelfde merk grijpt.’ Het is volgens co-founder en stilist Danie Bles ook nog eens een groep die moeilijk geïnspireerd raakt om iets nieuws te proberen.

Naar Duitsland

Op basis van de stylingprofielen en aankopen bouwt het bedrijf van Bles een database op waarmee ze de service voor de klant telkens verbetert. Inmiddels werkt Maiso365 met 25 stylistes die via e-mail, telefoon of WhatsApp de wensen van klanten in kaart brengen en is de service naast Nederland en België en binnenkort ook in Duitsland beschikbaar.

De groeiambities worden gestut met investeringen van informals en private equity. Voorlopig staat die teller op 1,75 miljoen euro.
Valk en Bles verwachten dit jaar een omzetgroei van 75 procent, van 2 naar 3,5 miljoen euro. Over 3 jaar wil Maison365 de beste en meest persoonlijke personal shoppingservice van West- Europa zijn. Doel: 100.000 klanten inspireren met verrassende outfits. Dat zijn vier keer zoveel klanten als nu.

Onderscheiden vermogen

De personal shoppers schieten als paddestoelen uit de grond. Hoe weet Maison365 zich in al dat geweld staande te houden? Het onderscheidend vermogen zit volgens de ondernemers in de combinatie van persoonlijke service en het uitbesteden van shopping voor hun klanten enerzijds en de platformbenadering waar merken en stylistes op in kunnen pluggen anderzijds. ‘Zo brengen wij het beste van online, gemak en beschikbaarheid, en offline shopping, persoonlijke service bij elkaar.’

Succesvol door data en persoonlijke aanpak

Via de online intake en de feedback van klanten bouwt Maison365 een gedetailleerd dataprofiel op. Daarnaast gaan de stylistes van het bedrijf uitgebreid met hun klanten in gesprek via email, telefoon of app om de wensen verder af te stemmen. Bij iedere kledingbox wordt het profiel van de klant verder verrijkt.