Wat: Biologische maaltijden voor kinderdagverblijven
Wie: Ingrid Cayet-Keller (48)
Daagt uit: ‘Leveranciers van (brood)-maaltijden als Albert Heijn en Olvarit’
Sinds: 2012
Funding: informals
Website: Madaga.nl
Er zijn wel meer drukke jonge ouders die worstelen met de uitdaging om hun kleintjes een gezonde maaltijd voor te zetten. Maar Ingrid Cayet-Keller besloot een bedrijf te maken van haar zoektocht naar ‘eerlijke’ kindervoeding die bij haar zoon Gabriel in de smaak viel.
“Ik moest een expert worden in het vinden van gezonde recepten waarmee ik Gabriels lippen van elkaar kreeg. Ik dacht: ergens moet je toch goede, verse babyvoeding kunnen kopen… Gezond, zonder troep, iets wat Gabriel heerlijk vindt, en waar ik op kan rekenen. Maar nee. Het was of zelf koken, of Gabriel een potje geven zonder smaak, zonder liefde, niks. Dus heb ik mijn baan opgezegd en ben ik Madaga begonnen. Zodat alle kleintjes kunnen genieten van eten dat ze wel lekker vinden en wat ook nog gezond is.”
De van origine Française levert met Madaga biologische kindermaaltijden online aan wie maar wil, maar kinderopvangbedrijven werden een belangrijke afnemer van de biologische gerechten voor kinderen van 4 maanden tot en met 4 jaar. “Wij dagen ouders en kinderen uit om gezonder te eten, de ouders om hieraan mee te werken, de kinderdagverblijven om een belangrijkere rol te spelen in de gezondheid van de kinderen en natuurlijk de gevestigde leveranciers van maaltijden als Olvarit.”
Madaga onderscheidt zich verder door zijn biologische maaltijden te leveren voor een concurrende prijs. “Bovenop onze maaltijden wordt door onze bedrijfsklanten als een usp gezien dat we ze ontzorgen: dus niet alleen voor wat betreft de maaltijden, maar ook met de hele communicatie en marketing richting pedagogisch medewerkers, ouders (hun klanten) en de kinderen. Zo maken we werken aan een gezonde smaakontwikkeling toegankelijk.”
Madaga groeit vooral de laatste jaren als kool, ook geholpen door de overname van Lekker en Vers in 2017, een leverancier voor kinderopvangorganisaties met eenzelfde missie. “We hebben 3 jaar op rij een groei van 100% laten zien. Kinderdagverblijven gebruiken onze maaltijden om hun concurrentiepositie te verbeteren. Ons bedrijf is nu een efficiënte en sterke B2B speler en we zijn de nummer 1-speler als maaltijdleverancier bij kinderdagverblijven. Maar we willen met minimaal 50% blijven groeien de komende tijd en daarvoor binnen twee jaar een nieuwe markt betreden. Zodat we nog meer kleintjes een gezonde basis kunnen bieden en onze missie kunnen waarmaken.”