Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challenger50 van 2015

CrowdyNews

Wie: Jeroen Zanen (41, links op foto) en Edwin Kuipers (43)
Wat: Nieuwsfeed op basis van social mediacontent
Daagt uit: uitgevers
Sinds: 2011
Aantal medewerkers: 60

Nieuwsuitgevers verkeren in zwaar weer terwijl de social mediawereld flink in opkomst is. Edwin Kuipers wil die twee werkvelden in combinatie met elkaar bedienen. Crowdynews vindt met algoritmes alle relevante social mediaberichten in de vijfhonderdmiljoen die per dag verstuurd worden. Niet om in statistieken te stoppen – dat doen andere bedrijven al – maar om de content zelf te tonen, op plaatsen waar anders video’s of discussiefora zouden staan.

Oprichters Kuipers en Zanen wisten met een flinke dosis ervaring en contacten genoeg investeerders binnen te halen om hun van begin af aan wereldwijde ambitie waar te maken. Inmiddels vult Crowdynews in vijfentwintig talen en dertig landen de websites van uitgevers en special interest websites.

Crowdynews daagt uitgevers uit om social media van de rand van het bedrijf naar de kern te trekken. Kuipers: “Ze kunnen niet meer zeggen dat het mooi zou zijn als het kon. Met onze spullen kán het. Ga het maar doen.”