Kim Hiemstra (24) en Elias van der Linden (25) bieden met Boombrush een abonnement op een elektrische tandenborstel, de borstels en al het poetsmateriaal dat erbij hoort.
Wat: Tandenborstel op abonnement
Wie: Kim Hiemstra (24) en Elias van der Linden (25)
Sinds: 2019
Funding: 650K van Dragons Schoen en Perridon
Website: Boombrush.com
Hoe sexy is een elektrische tandenborstel? Wat dacht je van: helemaal niet? Toch zagen Hiemstra en Van der Linden – zowel in zaken als privé partners – kans om de sonische tandenborstel zó te verbeteren, dat ze wel degelijk een onderscheidend product hebben, met een batterij die 90 dagen lang meegaat zonder opladen en 5 verschillende standen heeft. Misschien nog interessanter is de dienst die ze maakten rond hun product: een abonnement op de borstelkopjes waarmee ze zorgen dat de consument altijd zijn borstelkopje op tijd vervangt. Je snapt dat die dienst de basis wordt van alles wat met poetsen te maken heeft.
‘We maken mondzorg leuker, makkelijker en betaalbaarder’, stelt Hiemstra. ‘We zijn een hip en leuk merk, heel anders dan de gevestigde orde op dit moment in de wereld van mondzorg. Verder lossen we een probleem op zonder valse beloftes, we leveren 100 procent een service die goed is voor de consument.’
De eerste tonnen omzet zijn al gemaakt dankzij de Boombrush, maar een andere mijlpaal werd dit voorjaar het optreden bij Dragons’ Den, het bekende tv-programma waarin investeerders met tonnen strooien als ze kansen ruiken. Waarschijnlijk is dat abonnement met zijn recurring revenues hetgene waarop Michael Perridon en Pieter Schoen aansloegen – Schoen is nota bene zelf groot geworden met de verkoop van energie-abonnementen. Kijk hoe groot Dollar Shave Club is geworden met zijn scheerabonnement, dan snap je de opportunity voor een abonnement dat twee keer zoveel consumenten goed kunnen gebruiken.
De relatief jonge leeftijd van de tandenborstelondernemers is zowel een voordeel als een nadeel, vindt Hiemstra. ‘Je bent als jong persoon erg flexibel en je kunt superveel nieuwe dingen in je opnemen en snel omzetten voor verbeteringen in je bedrijf. Maar aan de andere kant heb je van veel dingen binnen het ondernemen nog niet kunnen proeven, waardoor je ergens ook ervaring mist.’
Die ervaring komt vanzelf. Waar zien we Boombrush over 5 jaar terug? ‘Als een compleet preventief mondzorgpakket waarmee iedereen zijn mond goed kan verzorgen zonder moeilijke keuzes uit duizenden producten. Daarnaast zijn we te verkrijgen in heel Europa en werken we met een team van zo’n 15 man aan uitbreiding en verbetering van producten en onze aanwezigheid in Europa.’