Wat: marketingdata
Sinds: 2018
Medewerkers: 5
Waar: Amsterdam
Website: Marveltest.com
Bhupinder Singh (23) is serial entrepreneur to the max: in eerdere jaren stond hij al op de radar van de 25 onder de 25 als ondernemer en investeerder in apps, horeca, detachering en consulting. Maar nu heeft hij toch de volledige focus op een interessante startup: Marveltest, een onderzoeksbureau dat producten en/of diensten test op hun marktpotentie voordat erin wordt geïnvesteerd. Opmerkelijk is bovendien de compagnon die bij hem is ingestapt in Marveltest: Maarten van den Biggelaar, oprichter van Quote Media en al investeerder toen Singh nog in de luiers liep.
“We ontwerpen, ontwikkelen en voeren experimenten uit op verschillende digitale kanalen, op allerlei verschillende doelgroepen met verschillende productpositioneringen”, verklaart Singh. “Het is een samenkomst van het ouderwetse management consulting en het nieuwe growth hacken. Zo komen we uit bij een rapportage voor de klant met digitale acquisitiekanalen die viable zijn voor dat specifieke product op de bijbehorende doelgroepen, dus waar de klantacquisitie kosten lager liggen dan de marge.” En met die methodiek onderscheidt Marveltest zich van de gevestigde orde, stelt Singh. “We doen datagedreven marktonderzoek door gebruik te maken van digitale marketingmethodes. De gevestigde orde belt bedrijven of zet polls uit, wij maken echte online kanalen ofwel webshops, waarbij we niet vrágen of iemand het zou kopen, maar het daadwerkelijk aanbieden.”
“Ik moet net een stukje professioneler uit de hoek komen dan normaal is, om mijn jonge leeftijd niet te laten opvallen. Mensen denken eigenlijk altijd dat ik rond de 30 ben (mede doordat ik soms een baard laat staan), maar zijn dan stomverbaasd dat ik pas 23 ben. Aan de ene kant is dat wel een voordeel, omdat er een gunfactor bestaat voor jonge ondernemers. Maar als puntje bij paaltje komt, heb ik weleens meegemaakt dat partijen toch niet ingaan op mijn aanbod.”
Toch zou Singh niet anders willen dan ondernemen. “Het is de vrijheid. Kunnen doen wat ik wil, wanneer ik wil en op mijn eigen manier.” En dat wil hij potentiële jonge ondernemers ook meegeven: ga het gewoon doen. “En hou je altijd aan de 80/20 – regel: als je een bedrijf begint, moet je de hoofd- van de bijzaken kunnen onderscheiden en daarmee zo snel mogelijk op een omzetniveau komen waar het bedrijf van kan blijven doorleven.” O, en dan is er nog een take away die eigenlijk voor alle ondernemers geldt: een partner die je ondersteunt in de onzekere wereld van het ondernemerschap. “Ik kan goed sparren met mijn vriendin. Over de stress die je af en toe kunt hebben omdat zoveel mensen van je afhankelijk zijn, over de stappen die ik neem. Ik ben pragmatisch en wil dingen soms te snel doen, zij trapt danop de rem. Een echte mentale coach!”