Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25 van 2019

Bibbr

Ruben Paijens (24) en Martijn Bruintjes (24)

Wat: promotiewerk voor retail
Sinds: 2017
Medewerkers: 4 (en 140 parttime studenten)
Waar: Rotterdam
Website: Bibbr.nl

Met Bibbr voeren Ruben Paijens en Martijn Bruintjes zogeheten fieldcare-werkzaamheden uit voor merken- en communicatiebureaus. Denk aan projecten rondom activatie, promotie, merchandise en mystery shopping, zowel in winkels als op straat. Reizigers informeren, cosmetica testers uitdelen, extra tijdelijke verkopers in de winkel: you name it.

Daarvoor bouwt Bibbr ook aan een een community van studenten met een affiniteit voor retail. Bibbr houdt hun competenties bij, brengt ze samen, geeft ze werk, organiseert events en zorgt voor een goede voorbereiding op de arbeidsmarkt. Paijens: “Ik wil ervoor zorgen dat veel meer mensen een (bij)baan hebben die bij hen past. Dit was iets wat ik enorm miste.”

Wat doe je anders dan de markt? 

“Wij helpen studenten met hun ontwikkeling en matchen op basis van data onze studenten met nieuwe klussen. Zo weten wij steeds beter wat bij welke student past. Daarnaast zijn wij voor onze klanten constant bereikbaar en betrokken en helpen wij hen met het omzetten van data naar nieuwe ideeën voor fieldcare-activiteiten. Hierin is nog een hoop te innoveren.”

Het gaafste vindt Paijens projecten waarbij maatschappelijke impact te zien en te meten is. Bibbr voerde eerder (gratis) promotiewerk uit voor Stichting Jarige Job. “Dan zie je wat jouw studenten en hun kwaliteiten teweeg kunnen brengen en dat je impact kan maken.”

Onlangs stapte ook Kevin van de Veer, die in 2017 al eens in de 25 onder de 25 stond met Woodwatch, in als compagnon.

Wat merk je van je jeugdige leeftijd?

“Een voordeel is de gunfactor. Mensen lijken je snel uit te nodigen voor een kennismaking of een kopje koffie. Een nadeel is dat bedrijven en merken het moeilijk vinden om bepaalde verantwoordelijkheid te delen met iemand van mijn leeftijd. Maar dit motiveert ook enorm. Juist omdat ik bij een klant liet zien dat ik hun proces van het verzamelen van data kon versnellen, en beter kon inrichten door het inzetten van studenten, krijg ik nu veel meer verantwoordelijkheid.”

Wat is jouw gouden tip voor iedereen die droomt van een eigen bedrijf?

“Lets do it!! Je kan al starten naast je huidige studie of baan. Probeer het, breng je markt in kaart, start klein maar schaalbaar en vraag tips van mensen om je heen.”

Hoe ziet je bedrijf er over 5 jaar uit?

“Over 5 jaar helpen wij meer dan 5000 studenten met het vinden van aansluitende (bij)banen, vormen wij lokale community’s voor gezelligheid en kennisdeling en ondersteunt BiBBR sociale initiatieven om het onderwijs en de aansluitende arbeidsmarkt te versterken.”