Yieldt maakt cryptomunten toegankelijk voor het grote publiek

Laatst bijgewerkt: 27-08-2021 11:00:08

Persbericht - De interesse in de cryptomarkt blijft heel groot. Volgens Google Trends benadert het aantal organische zoekopdrachten zelfs het niveau van...

De interesse in de cryptomarkt blijft heel groot. Volgens Google Trends benadert het aantal organische zoekopdrachten zelfs het niveau van 2017, toen er een ware hype was losgebarsten. Voor het eerst sinds enige tijd is de wereldwijde waarde van de cryptomarkt opnieuw tot meer dan twee biljoen dollar geklommen. Toch blijft de cryptowereld voor veel investeerders een ver-van-mijn-bedshow. Daarom wil Yieldt crypto-investeringen toegankelijk maken voor het grote publiek.

Toegankelijke crypto-investeringen in samenwerking met Bitvavo

Yieldt is een beleggingsdienst voor cryptoproducten en werd opgericht door Paul Mennema, jarenlang actief als algemeen directeur van de Ankor Mennema Groep. Intussen is het bedrijf uitgegroeid tot een van de grootste Nederlandse vermogensbeheerders in de cryptomarkt. Deze vermogensbeheerder werkt hierbij nauw samen met Bitvavo, de grootste crypto-exchange van Nederland die ook onder toezicht staat van de Nederlandsche Bank (DNB). Bitvavo bewaart het merendeel van de cryptovaluta offline, in bankkluizen die op veilige locaties verborgen zijn. Met de samenwerking met Bitvavo komt men tegemoet aan het feit dat Yieldt niet zelf is gereguleerd door de AFM of de DNB.

Langetermijninvesteringen in de cryptomarkt

Het bedrijf houdt zich niet bezig met daghandel, margehandel of hefbomen en daarin verschilt het van onder meer Cryptohopper. Dit is enigszins bijzonder omdat de cryptomarkt door de hoge volatiliteit hier net heel geschikt voor is. Bij Yieldt geloven ze echter dat de cryptomarkt ook op de lange termijn winstgevend kan zijn. Men past een technische en fundamentele analyse bij crypto toe, net zoals dit ook bij klassieke investeringen wordt toegepast. En net zoals andere vermogensbeheerders laten de experts zich adviseren door slimme computerprogramma’s en state-of-the-art-algoritmes. Hierdoor wordt er alleen geïnvesteerd in projecten waar de experts voldoende potentieel in zien. Het gaat daarbij niet alleen om Bitcoin, maar ook om munten als Ripple en Litecoin. In de meest risicovolle kleine munten met twijfelachtige plannen wordt er niet geïnvesteerd.

Het start-to-date-rendement bedraagt 595% (december 2019 t.e.m. juli 2021) en het year-to-date-rendement bedraagt 168% (jan. 2021 t.e.m. juli 2021). Daarmee bewijst Yieldt dat zo’n langetermijnvisie wel degelijk rendabel kan zijn. Onthoud wel dat resultaten uit het verleden nooit een garantie voor de toekomst inhouden.

Kosten van vermogensbeheerder Yieldt

Zowel grote als kleine beleggers kunnen bij Yieldt terecht. Vanaf 1.000 euro kunnen beleggers al op hun diensten rekenen. Het bedrijf biedt die diensten natuurlijk niet gratis aan. Het gaat om een pionier op het gebied van langetermijninvesteringen in de cryptomarkt en tegenover deze expertise en de bewezen winstcijfers staat dan ook een prijskaartje.

Zo rekent men over elke geldstoring een eenmalige kost van 1% aan. Daarnaast hanteert men een maandelijkse servicekost van 0,25% over de volledige waarde van de portefeuille, ongeacht of er al dan niet winst wordt gemaakt. Bovendien werkt men met een high watermark. Dit wil zeggen dat er een winstvergoeding van 10% in rekening wordt gebracht over de nettoresultaten, rekening houdende met de eventuele verliezen uit het verleden. Maandelijks is er een keer de mogelijkheid om gratis uit te stappen. Wie vaker wil uitstappen, betaalt een vergoeding van 1% over het op te nemen tegoed.