Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Uitblinken met een kerstgeschenk in 2021? Zo doe je dat

Laatst bijgewerkt: 15-12-2021 12:00:08

Persbericht - December, de maand waarin we ons kantoor omtoveren tot kerst walhalla. We bereiden ons voor op de jaarlijkse kerstborrel én we verrassen medewerkers en zakelijke relaties met een kerstgeschenk. Een kerstgeschenk dat uniek is en persoonlijke kerstboodschap versterkt. Een geschenk dat bijblijft. Wil je weten hoe je hierin uitblinkt anno 2022? Lees dan deze blog waarin we je meenemen in de vier kerstgeschenken trends van dit moment.

December, de maand waarin we ons kantoor omtoveren tot kerst walhalla. We bereiden ons voor op de jaarlijkse kerstborrel én we verrassen medewerkers en zakelijke relaties met een kerstgeschenk. Een kerstgeschenk dat uniek is en een persoonlijke kerstboodschap versterkt. Een geschenk dat bijblijft. Wil je weten hoe je hierin uitblinkt anno 2021? Lees dan deze blog waarin we je meenemen in de vier kerstgeschenken trends van dit moment. 

Oog voor sportieve geschenken

Vitaliteit is een belangrijk onderwerp van gesprek.Meer dan ooit zijn we ons bewust van gezondheid en welzijn. Ook op de werkvloer is aandacht voor vitaliteit bij werknemers hot topic. Het stimuleren van een gezond leven brengt namelijk vele voordelen voor zowel bedrijven als medewerkers met zich mee. Een onderzoek toont bijvoorbeeld aan dat vitale medewerkers zorgen voor 15 procent minder ziekteverzuim, 32 procent meer betrokkenheid en 20% hoger werkvermogen. Dat bedrijven vitaliteit belangrijk vinden zien we ook terug in de kerstgeschenken trends voor 2021. Aanbieders hebben meer dan ooit oog voor sportieve en verantwoorde geschenken. Denk bijvoorbeeld aan kerstpakketjes die worden samengesteld om home workouts te stimuleren, aan gepersonaliseerde yogamatten, activity trackers en bedrukte waterflessen.

Alles voor het geefmoment

Het geefmoment is een belangrijk onderdeel van kerst. En dan niet alleen om de inhoud van het cadeau maar juist om het geefmoment. Vaak herinneren we het moment dat we het cadeau kregen nog beter dan het cadeau zelf. Dat ene kerstcadeautje waarbij de gever de moeite nam om het mooi in te pakken en een kaartje met persoonlijke boodschap handgeschreven was, zal een grote impact en daarmee een blijvende herinnering achterlaten. Al helemaal tijdens de coronapandemie waarin we meer dan ooit snakken naar verbinding. De persoonlijke touch die het geefmoment zo bijzonder maakt, kun je creëren door het kerstcadeau zelf te personaliseren. Een borrelplank met een gegraveerde boodschap of een mooie rugzak met initialen, zal ongetwijfeld een bijzondere indruk achterlaten. 

Achtergrondverhaal

Waar, hoe en waarmee een product wordt gemaakt speelt anno 2021 een belangrijke rol in de overweging om voor een product te kiezen. Consumenten verdiepen zich, voordat ze een product kopen, eerst in de achtergrond van het product en baseren daarop hun keuze. Uit onderzoek is gebleken dat 74% van de Nederlandse consumenten het geen probleem vindt om koopgedrag te veranderen als dat ten goede komt van duurzaamheid. Deze verandering in koopgedrag zie je ook terug bij de aanschaf van kerstgeschenken. Steeds vaker wordt de vraag gesteld of er een duurzame variant beschikbaar is. Positief is dat meer aanbieders op deze vraag inspelen. Pinkcube, marktleider in Nederland en België op het gebied van relatiegeschenken, biedt kerstgeschenken aan die passen bij deze behoefte. Denk aan een yogamat die gemaakt is van kurk, een waterfles van gerecycled materiaal of een mooie fairtrade tas

Custom made chocolade

Geef je klanten, medewerkers of andere zakelijke relaties chocola? Dan zit je altijd goed. En anders dan andere jaren hebben consumenten meer oog van customized chocola. Hoe unieker, hoe beter. Chocolade aanbieders spelen in op deze trend. Denk aan chocolade met soorten toppings, unieke smaken, vegan varianten en opvallende vormen. Je kunt deze trend vergelijken met koffie. Bij koffie kon je vroeger enkel kiezen uit melk of suiker. Nu kun je kiezen uit verschillende (vegan) koffiemelk, krijg je een kopje koffie met latte art en heb je keuze uit bijzondere smaken. Bij chocolade is dezelfde trend te zien. Bij deze zoete lekkernij draait het – net zoals bij koffie – om customizen. Oftewel, een beleving creëren voor de ontvanger. Het moet meer zijn dan alleen dat stukje cacao. 

Tot zover de vier belangrijkste kersttrends voor volgend jaar. Conclusie van het verhaal: anno 2021 draait het bij kerstgeschenken om beleving, de achtergrond van producten en vitaliteit.  Kortom, uitblinken doe je door bewuste keuzes te maken en door uit te pakken met het geefmoment.