Is de Apple iPhone SE de perfecte zakelijke telefoon voor jouw personeel?

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:29:47

Persbericht - Wanneer je in de opstartfase van jouw onderneming zit, maar wel al mensen in dienst hebt, is het praktisch om je werknemers die veel moeten communiceren met de buitenwereld te voorzien van een zakelijke telefoon. Maar je wilt natuurlijk niet de hoofdprijs kwijt zijn daarvoor, want je weet ook wat een nieuwe smartphone kost. Zakelijk is vaak de iPhone een geliefde keuze vanwege de handige clouddiensten en het feit dat er in zakelijke omgevingen eigenlijk alleen maar steeds meer gebruik gemaakt wordt van Apple producten. Maar de iPhone is tegelijkertijd ook meteen een hele dure keuze. Gelukkig bestaan er ook mogelijkheden die wat budgetvriendelijker zijn en toch dezelfde voordelen bieden. Daarom bespreken we of de Apple iPhone SE dé perfecte zakelijke telefoon is om te kiezen voor jouw personeel.

Hoeveel luxe heb je nodig?

De vraag die je je moet stellen bij de keuze voor een smartphone voor je personeel, is hoeveel luxe er nu echt nodig is. Voor luxe betaal je immers. Bij de iPhone SE is die overweging gemaakt en bespaard op zaken niet per se noodzakelijk zijn. Dat resulteert bijvoorbeeld in een wat minder aantrekkelijk design en een lagere schermresolutie. Dat zijn twee zaken die niet hinderlijk zijn voor het functioneren als zakelijke telefoon. Op andere, belangrijkere punten scoort de iPhone SE wél goed, en het gevolg is een smartphone die wel meer dan genoeg te bieden heeft voor gebruik binnen een zakelijke omgeving, met een prijskaartje dat op de helft van dat van een nieuw high-end toestel ligt.

Goed beveiligd en klein scherm

De iPhone SE biedt een vingerafdrukscanner, waarmee je zakelijke toestel dus goed beveiligd is én snel te ontgrendelen is door de vaste gebruiker. Ook is het toestel waterdicht, dus de kans dat het kapot gaat en vervangen of gerepareerd moet worden is daarmee kleiner. De iPhone SE draait op iOS 13 en je mag er vanuit gaan dat dit populaire toestel nog lang updates blijft krijgen. Zo krijgt het toestel niet alleen jaarlijks nieuwe functies, maar blijft het ook goed beveiligd. Verder is het een relatief klein en handzaam toestel met een schermformaat van 4,7 inch. Aangezien de telefoon voor zakelijk doeleinden niet gebruik zal worden om op te Netflixen, is zo’n kleiner scherm niet een groot bezwaar. Voor mailen, mobiele webpagina’s bezoeken en eenvoudige documenten lezen voldoet het. Moet er wel ook onderweg met ingewikkeldere documenten gewerkt worden, dan is het kleine scherm niet zo praktisch.

Wel razendsnel, niet multitasken

Waar er dus beknibbeld is op het scherm en het ontwerp, is er wel een razendsnelle telefoon overgebleven. Intern is de iPhone SE ijzersterk, bijvoorbeeld door de Apple A13 Bionic-chipset, die ook in de iPhone XI gebuikt wordt. Het werkgeheugen van 3GB biedt dankzij het goede geheugenmanagement van Apple voldoende capaciteit om te multitasken met dit toestel. Wel blijven op z’n tijd apps hangen, maar dat gebeurt evengoed op andere toestellen ook. Split-screen multitasken is helaas niet mogelijk met de iPhone SE. Hoewel de batterij niet zo’n hoge capaciteit heeft, kun je er doorgaans wel de werkdag mee doorkomen zonder hem tussendoor te moeten opladen. Het duurt ongeveer twee uur voordat de batterij helemaal opgeladen is.

Eenvoudige maar sterke camera

De iPhone SE is een van de laatste der Mohikanen met slechts één lens achterop, maar dit is een 12-megapixelcamera die wel erg goed zijn werk doet. Bij goed licht kun je er uitstekende foto’s mee maken met mooie kleuren en een hoge dynamische range. Ook de portretmodus levert mooie en natuurlijke resultaten op. De video’s die de iPhone SE schiet zien er ook netjes uit. Als het donkerder wordt, holt de kwaliteit wel flink achteruit. Maar dan is men meestal ook niet meer aan het werk. De frontcamera heeft een resolutie van 7 megapixel, wat niet de meest detailrijke plaatjes oplevert, maar wel goede kleuren produceert. Dat is zeker ook fijn met in gedachte dat je medewerkers het toestel ook wel eens zullen gebruiken om te videobellen.

No-nonsense zakelijke telefoon

De Apple iPhone SE is dus niet een hele spannende smartphone, het is vooral een degelijke en functionele no-nonsense smartphone. En dat zijn uiteindelijk de belangrijkste eigenschappen voor een zakelijke telefoon. Het is een heerlijk handzame telefoon die uitstekend presteert voor zijn prijs en de camera is goed genoeg. Voor dat geld krijg je ook de kwaliteit van Apple: dat betekent goed afgewerkt, waterdicht, prettige software en lange ondersteuning.