Op basis van feedback van bezoekers van Telefoonboek.nl blijkt dat bedrijven vaak de telefoon niet opnemen. Dit is een trend die al jaren gaande is, echter lijkt de corona crisis er voor te zorgen dat er een opwaartse trend te zien is in het aantal gemiste oproepen van bedrijven. Een oorzaak kan zijn dat veel bedrijven nu nog meer de focus leggen naar online, waardoor de telefoon vaak minder prioriteit heeft. Wat de reden ook mag zijn, hoe kun je als bedrijf het aantal gemiste oproepen terugdringen tot nul? Een 24/7 Antwoordservice is de oplossing.
Wat is een 24/7 Antwoordservice?
Met een 24/7 antwoordservice (telefoonservice) krijgt jouw bedrijf beschikking over professionele en getrainde telefonistes op afstand, die voor jouw bedrijf de telefoon opnemen als je hier zelf even niet toe in staat bent of hier simpelweg even geen zin in hebt. Zij nemen de telefoon op volgens het door jou ingestelde belscript. Na ieder gesprek ontvang je een verslag van het gesprek per mail of SMS. Hierdoor kan jij op een rustig moment deze gespreksverslagen afhandelen en je tijdens kantooruren focussen op datgene wat je die dag moet doen zonder zorgen over je telefonische bereikbaarheid.
Loop geen omzet mis en bespaar kosten
Met een Antwoordservice krijgen klanten altijd gehoor, wat voorkomt dat je belangrijke telefoontjes en omzet mist. Een gemist gesprek kan zomaar een gemiste nieuwe klant betekenen. Wanneer een bedrijf niet goed bereikbaar is, kan het zijn dat zij dan uit irritatie overstappen naar de concurrent. En dat wil je voorkomen. Daarnaast heb je een persoonlijke Antwoordservice vaak al vanaf €25 euro per maand. Dus heb je nu personeel voor telefoonaanname of mocht je er aan denken om personeel aan te nemen speciaal voor telefonisch klantcontact, houdt er dan rekening mee dat dit een stuk kostbaarder is dan een Antwoordservice.
Ook buiten kantoortijden bereikbaar
Veel bedrijven zijn één minuut voor 09.00 of één minuut na 17.00 niet (meer) telefonisch bereikbaar. Voor klanten is dit frustrerend en het zou zomaar kunnen dat je een cruciaal telefoontje hierdoor mist. Klanten verwachten tegenwoordig ook steeds bredere openingstijden en daarmee ook een betere telefonische bereikbaarheid. Een 24/7 antwoordservice gaat open op het moment dat jouw bedrijf dicht gaat. In de avonduren, nachtelijke uren of in de weekenden zitten call-agents voor je klaar om klanten ook buiten jouw gebruikelijke kantoortijden te helpen.
Betere klantbeleving
Veel ondernemers zijn in de veronderstelling dat een voicemail klantvriendelijk genoeg is, omdat een klant op die manier een bericht kan achterlaten. Dit terwijl klanten dit meestal niet als prettig ervaren, want zo blijven ze met vragen zitten en moeten ze terugbellen of vooralsnog wachten op antwoord van het bedrijf. De klant wil gehoord worden, zijn verhaal kwijt kunnen en heeft daarbij liever gehoor zonder een directe oplossing, dan helemaal geen gehoor. Ook hier is wederom de mogelijkheid om je telefoon na bijvoorbeeld 20 seconde door te schakelen naar een antwoordservice. Op deze manier wordt de klant toch persoonlijk te woord gestaan en ondervindt deze geen hinder van vervelende voicemails.
Geschikt voor iedere branche
Een antwoordservice is geschikt voor elke branche. Omdat er gewerkt wordt met een persoonlijk belscript, zijn call-agents in staat om iedere beller tot op zekere hoogte prima te helpen. De meeste bedrijven zetten de Antwoordservice enkel in voor het noteren van een terugbelnotitie. Maar sommige bedrijven gaan wat verder en zetten de Antwoordservice in voor agendabeheer. Onderzoek van Places.nl laat zien dat een Antwoordservice nu vooral populair is bij webshops, makelaars, advocatenbureau’s en fysiotherapeuten. Je kunt een Antwoordservice 30 dagen gratis proberen.