Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Deli Home: wereldwijd groeien door trends te maken

Tijd is steeds kostbaarder en dus besteden consumenten hun klussen liever aan specialisten uit. Een mooie kans voor een bedrijf zoals Deli Home. Doordat het een groot deel van de keten in handen heeft, kan het trends maken. En daarmee internationaal groeien.

Victor Aquina DeliHome

De trend van ‘do it yourself’ maakt geleidelijk plaats voor ‘do it for me’, zo constateert Victor Aquina, CEO bij Deli Home. Met de bekende merken CanDo, Bruynzeel, Lundia en Skantrae speelt het bedrijf hierop in. Door partners en consumenten te voorzien van constructieve en decoratieve woonproducten, maar in toenemende mate ook met eigen designs en producten op maat.

De recente krachtenbundeling van Bruynzeel Home Products, JéWéRET Verkoop-maatschappij en Skantrae is hiervoor een zeer belangrijke stap. “We combineren nu de kracht van power brands met productontwikkeling, fabricage, een logistiek netwerk en marketing.”

Innovatieve concepten

Het voordeel? Doordat het bedrijf een groot deel van de keten achter de productgroepen hout, deuren, horren, vloer & trap, opbergen en sanitair in handen heeft, is het in staat om flexibel te zijn in het productieproces en zelf meer trends te maken.

‘We willen nog meer inspelen op de individuele wensen van de consument’

“Met achthonderd medewerkers in tien landen beschikken we over de kracht om innovatieve concepten te ontwerpen en ze vervolgens ook te fabriceren. Ons doel is om nog meer invulling te geven aan individuele klantwensen.”

Designkeuzes mogelijk maken

Consumenten willen maatwerk en keuzevrijheid, dat is Aquina wel duidelijk. Maar door de schaarse tijd maakt doe-het-zelven plaats voor ‘do it for me’. “Het daagt ons uit om creatief te blijven vernieuwen, te inspireren en altijd mee te denken. Door partnerbedrijven te voorzien van configuratoren kan de eindklant bijvoorbeeld zelf zijn designkeuzes maken.”

Met de sterke positie van marktleider in Europa heeft Deli Home het doel om ook in de aangrenzende markten te groeien en zo de omzet te verdubbelen. “Daarvoor kijken we allereerst naar de landen die in smaak vergelijkbaar zijn met Nederland. Designs en trends die we al creëren kunnen we daar introduceren.”

Het is vervolgens de kunst om innovatieve producten te ontwikkelen en overal beschikbaar te hebben. “Met meer grip op de keten zijn we in staat om de bevoorrading te perfectioneren, producten op maat te leveren en in toenemende mate thuisleveringen uit te voeren. Zo helpen we onze klanten om de verkoop te vergemakkelijken.”