Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Maak je wereld groter: smaak maken op het nieuwe Schiphol

Het borrelt en bruist op Schiphol. Beleef de sfeer van internationaal zakendoen, de dynamiek en de vibe van de wereld op loopafstand.

Innovatieve bedrijven als Microsoft en Cargill, en sinds kort ook DS Smith en Smurfit Kappa hebben hier hun hoofdkwartier. Daarnaast barst het er van de nieuwe ontwikkelingen, zoals The Base en het nieuwe Hilton hotel dat in de tweede helft van 2015 opengaat. Of denk aan bijzondere concepten als pop-up locatie The Cabin en de gratis houten YourSchipholBIKE leenfietsen. Al deze nieuwe ondernemingen liggen op een steenworp afstand van de terminal en maken van deze zakenlocatie het Central Business District (CBD) van Schiphol.

De wereld op loopafstand

AirportCity, dat is het idee. Het kosmopolitische karakter van Schiphol trekt functies aan die elkaar versterken. Dat trekt weer nieuwe services aan waardoor er een klimaat ontstaat met zoveel verbindingen en diensten dat bedrijven zich hier graag vestigen. Nergens anders beleef je de sfeer van internationaal zakendoen, de dynamiek en de vibe van de wereld op loopafstand. 24/7, het hele jaar door. En waar anders heb je vanuit je kantoor zo’n magistraal uitzicht op landingsbanen en een 747 voor de deur?

Zakelijke meet and greet

Schiphol staat voor meet and greet. Niet alleen om familie en vrienden uit te zwaaien, maar vooral ook om zaken te doen. Het is centraal gelegen, goed bereikbaar en er is altijd wel een parkeerplek. Je vindt er kantoren, hotels, business centers, en plekken waar je kunt lunchen, dineren of elkaar gewoon kunt ontmoeten. Maar je vindt er ook een business club, een Young Professionals netwerk, 18-holes golfbaan, 24-uurs kinderopvang, een bar, de online supermarkt van AH en binnenkort ook sportvoorzieningen en een kapper.

Pannenkoeken, Young Professionals en TEDx

Speciaal voor de mensen die hier werken worden er spontaan food and networking-events georganiseerd. Op een gratis pannenkoekenlunch kwamen 300 mensen af en onlangs was TEDxAmsterdam voor het eerst op Schiphol. Goed voor de reuring in het gebied. Waarom? Schiphol wil mensen en bedrijven bij elkaar brengen. En dat wordt gewaardeerd. Er ontstaat samenhang, de plek krijgt betekenis. Het is nieuw en spannend. Mensen komen op een andere manier met elkaar in contact, ze delen kennis en er ontstaat iets nieuws.

Corporate with a twist

Bereikbaarheid en functionaliteit staan voor veel bedrijven nog steeds voorop, maar dan wél in een inspirerende werkomgeving. Een omgeving die durft te verrassen, die smaak maakt. Voorbeelden van smaakmakers? Een gratis volautomatisch fietsleensysteem met designfietsen van hout voor iedereen die op Schiphol werkt. Of de unieke pop-up locatie The Cabin. Een duurzaam huisje van aluminium en karton dat je willekeurig in het gebied kunt neerzetten. Om de zoveel maanden wisselt de huurder. Alles kan: van een duurzame worstjes- en zuurwarenverkoper of een bekend sportmerk dat zijn waar daar verkoopt tot aan workshops die hier georganiseerd worden.

Schiphol vertaalt op een heel eigen manier de sfeer van de levendige binnenstad naar een corporate omgeving. Altijd met een twist. Kijk maar eens wat een inspirerende uitstraling het nieuwe Hilton Schiphol hotel van Mecanoo Architecten brengt; vanaf de snelweg is deze blikvanger al te zien. Schiphol CBD gaat de komende jaren echt nieuwe smaak maken.

Nieuwsgierig naar de ontwikkelingen op Schiphol Central Business District? Ga naar schiphol.nl/cbd

Bewaren

Bewaren