Van Nederlandse bedrijven als Mollie, Miro, Basic Fit, Fugro en Signify tot meer dan 60% van de Fortune 500: ze vertrouwen op Workday, vertelt Vice President Benelux Hette Mollema over het AI-platform dat organisaties helpt hun belangrijkste activa – personeel en kapitaal – te beheren.
Sinds de oprichting in 2005 draait het volledig in de cloud, met AI in de kern, om mensen te verheffen, werk te ‘superchargen’ en organisaties vooruit te helpen. Workday wordt gebruikt door meer dan 11.000 organisaties over de hele wereld en in verschillende sectoren.
Software als versneller
Mollema benadrukt dat Workday niet alleen voor grote ondernemingen relevant is, maar ook voor middelgrote en snelgroeiende bedrijven die cloudapplicaties willen inzetten om hun finance- en hr-processen efficiënter te maken. “Bedrijven moeten heel snel kunnen inspelen op veranderingen. Om de juiste beslissingen te kunnen nemen, is snel en veel detailinzicht in de organisatie vereist. Als je besluit een bedrijf over te nemen, een nieuwe productlijn te openen of een organisatie op te splitsen, dan mag de software je daarin niet tegenhouden; deze moet die beslissingen juist ondersteunen met inzichten – en snel. Met Workday kan dat.”
Die snelheid geldt voor alle klanten: ze beschikken allemaal over dezelfde versie van de software. “We zijn ‘cloud native’; alle klanten profiteren direct van updates.” Om klanten te helpen hun innovatie te versnellen, opende Workday afgelopen najaar een Customer Innovation Lab in Amsterdam. Daar is het onder meer mogelijk om te ervaren hoe en in welke processen AI toegevoegde waarde kan bieden.
Productiever én leuker
Workday biedt al ruim tien jaar AI, die ontwikkeld en getraind is op basis van de data van 1 triljoen (sic!) transacties die al via het platform verliepen. Mollema is ervan overtuigd dat AI werk productiever én leuker kan maken. Zo kunnen recruiters veel sneller de juiste kandidaat vinden in de krappe arbeidsmarkt. “Dat kan dagen schelen”, zegt hij.
Een ander voorbeeld is de rol die AI kan spelen in finance, van het ontdekken van spookfacturen tot het voorkomen van dubbele betalingen tot adaptieve planning. “Als AI routinetaken overneemt, kunnen medewerkers meer vooruitdenken en is er meer tijd en ruimte voor strategische vraagstukken die de organisatie vooruit kunnen helpen.”
Bekijk hier de partnerpagina van Workday.