Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

‘Wel de impact, niet het risico’

In samenwerking met Willis Towers Watson - Er zijn weinig bedrijven die in zo veel sectoren hun diensten verlenen als adviesbureau en verzekeringsmakelaar Willis Towers Watson. De coronatijd was een uitdagende periode, waarin klanten door een moeilijke tijd moesten worden geloodst. “Ik ben trots op wat onze medewerkers hebben verricht.”

WILLIS TOWERS WATSON Angel Hoover

Dat hun naamsbekendheid onder de bevolking geen gelijke tred houdt met de status die ze hebben binnen het bedrijfsleven, deert haar niet, zegt Angel Hoover, Head of Benelux bij WTW, zoals het bedrijf door iedereen wordt genoemd. “Wij zijn geen ‘pushy salespeople’; we zijn juist erg bescheiden. Wat mij betreft soms iets té, want over de hele wereld helpen we klanten met uitdagingen op het gebied van talent en arbeidsvoorwaarden en het reduceren van risico’s, opdat hun business en hun mensen geen gevaar lopen.”

“Op het gebied van ‘health, wealth and career’ bijvoorbeeld: wij adviseren HR-afdelingen over talentprogramma’s, pensioenplannen en beloningsstructuren, om maar wat te noemen. En risk assessment, op elk gebied. Dus ook als het gaat over klimaatverandering en de impact daarvan op markten en levens. Dat is een belangrijke focus geworden. We zijn een echte ‘one stop shop’ – dat we in Nederland tot de top drie van beste serviceproviders behoren, is een kers op die taart.”

De klant gaat voor

Corona luidde een rumoerige tijd in voor de hele economie, ook voor WTW. Bovendien kwam er deze zomer geen toestemming van de Amerikaanse autoriteiten voor een fusie met AON. Hoover: “De flexibiliteit van onze medewerkers heeft ervoor gezorgd dat onze service aan klanten onverminderd is doorgegaan.”

‘ Dit is een bedrijf waar kansen liggen voor iedereen, ongeacht sekse of culturele achtergrond’

Zo moest iedereen in de zomer vol aan de bak om klanten bij te staan die te maken kregen met overstromingen in Nederland, België en Duitsland. Die fusie was misschien jammer, zegt Hoover, “maar onze dienstverlening blijft dezelfde: de klant gaat nog steeds altijd voor. Het was mooi om te zien met hoeveel energie al die klanten met waterschade werden geholpen. Ik ben trots op wat onze medewerkers hebben verricht.”

Open cultuur

Inmiddels bestaat WTW, met wereldwijd 45.000 werknemers, 150 jaar. En nog elk jaar worden door recruiters de grootste talenten binnengehaald als nieuwe collega’s. Hoover: “Als je een leuke baan wilt, moet je je bij ons melden. In mijn vijftien jaar bij WTW heb ik al elf verschillende rollen gehad; dit is een bedrijf waar veel kansen liggen voor iedereen, ongeacht sekse of culturele achtergrond. Dat is bepaald niet vanzelfsprekend in deze door mannen gedomineerde zakelijke markt; het geeft aan hoe open de cultuur hier is.”