Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Visma: Een open blik en hart voor klanten

In samenwerking met Visma - Visma is een verzameling van zo’n tweehonderd autonome softwarebedrijven die zich richten op specifieke markten en oplossingen voor diverse administratieve processen in zorg, onderwijs, bedrijfsleven en overheid. Ondanks de verschillen zijn ze onmiskenbaar onderdeel van de grote Visma-familie.

Visma

“We delen een sterke bedrijfscultuur waarin ieder mens wordt gehoord”, zegt Linda Emmery, director People & Culture voor de Benelux. “Zo leveren we de meeste waarde voor onze klanten.”

Het aanbod van de vijftig Visma-bedrijven in de Benelux omvat cloudgebaseerde oplossingen voor financieel beheer, loonverwerking, hrm, inkoop en elektronische overheidsdiensten. Allemaal hebben ze hun eigen niche. “Onze missie is mensen te ondersteunen door complexe processen te vereenvoudigen en te automatiseren”, zegt Emmery. “We geloven daarbij niet in one size fits all. Iedere klant heeft immers andere vragen en uitdagingen.”

Jezelf zijn

Om specifieke sectoren zo goed mogelijk te bedienen zijn mensen nodig die iets kunnen toevoegen aan het ondernemerschap van klanten. “Dat vereist zowel intern als naar buiten een open blik en hart”, aldus de People & Culture-directeur. “Je wilt dat collega’s zichzelf kunnen zijn en ruimte hebben om zich open te stellen. Als centrale afdeling kijken we daarbij vooral wat mensen en bedrijven in onze familie qua tools en leiderschap nodig hebben om succesvol te zijn voor de klant.”

Op de maandelijkse employee engagement survey – met twaalf vragen over leidinggevenden, werkplek, sfeer en uitdaging – scoort Visma in de Benelux gemiddeld een 8,2.

Een Visma-bedrijf gericht op de zorg heeft dus andere mensen en een deels andere cultuur dan een zusterorganisatie gespecialiseerd in financieel beheer. Maar er zijn wel degelijk zaken overeenkomstig. Linda Emmery: “Het ondernemerschap bijvoorbeeld, dat zich kenmerkt door flexibiliteit, pragmatisme, sensitiviteit, snelheid en een hiërarchie die ondergeschikt is aan wat we voor onszelf en de klant willen bereiken.”

Love for talent

Waar veel bedrijven verwikkeld zeggen te zijn in een ‘war for talent’, spreekt zij liever van ‘love for talent’. Die liefde uit zich in genoemde aandacht, ruimte en inclusiviteit, maar ook in uitgebreide mogelijkheden om je als mens en professional te ontwikkelen. “Door onze grote diversiteit aan bedrijven kunnen mensen makkelijk overstappen en doorgroeien binnen onze zusterfirma’s. Zo kunnen we talent voor de langere termijn aan ons binden en doen zij vanuit hun hart het maximale voor de klant.”