Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Koploper in sectorgericht innoveren

In samenwerking met Van Oers Accountancy & Advies - De dienstverlening verder verbeteren met nieuwe, technologische mogelijkheden die naadloos aansluiten bij de bedrijfsprocessen van klanten, zodat digitalisering voor hen écht werkt. In één zin is dat de missie van de ruim vierhonderd accountants en adviseurs van Van Oers.

Van Oers Dennis Klasen, Peter Hofwegen en Jeroen Mathijssen

Van Oers scoort hoog in onderzoek van de Universiteit van Amsterdam naar digitale transformaties in het Nederlandse bedrijfsleven. Voor directievoorzitter Peter Hofwegen bevestigt het dat de koers van het accountancy- en advieskantoor de juiste is. “We zijn een innovatief kantoor; de hoge score toont aan dat de markt dit herkent.”

“We laten digitalisering écht werken. Intern voor verbetering van efficiency en, belangrijker, voor onze klanten, onder meer voor grotere gebruiksvriendelijkheid en rapportages die financiële en niet-financiële informatie combineren”, vervolgt directeur innovatie Jeroen Mathijssen.

“Zo automatiseren wij accountantskantoren en andere professional service firms diepgaand met AFAS en maken we voor bedrijfseconomische analyses bij klanten gebruik van het op de Nederlandse markt nieuwe softwarepakket Intellifin.”

Onderscheidend

Van Oers kent een lange geschiedenis in digitale innovatie, zegt Dennis Klasen, medeverantwoordelijke voor IT. “We begonnen in 2007 met online boekhouden.” Toen was dat onderscheidend; tegenwoordig niet meer, stelt hij. “De crux is nu dat je klanten hun voordeel laat doen met slim combineren van administratieve gegevens met bijvoorbeeld data uit kassa’s, uit voorraadmodules.”

‘Wij laten digitalisering voor klanten écht werken door afstemming op hún bedrijfsprocessen’

Om onderscheidend te zijn is gedegen sectorkennis nodig, vult Mathijssen aan. “De sector waarin ondernemers opereren bepaalt grotendeels op welke vragen zij antwoord willen. Een bouwondernemer heeft heel andere vragen dan een onderwijsorganisatie.”

Klasen: “Onze innovaties zijn erop gericht om heel diep in processen van klanten te komen: waar sturen zij hun bedrijf op? Zo hebben we per definitie ook oog voor verschillen tussen sectoren. Dat maakt ons uniek.”

Persoonlijk en professioneel

Voor de innovaties werkt Van Oers onder meer veel samen met softwareleveranciers, waaronder specialisten in datawarehousing. “We hebben voldoende schaal om invloed te hebben, maar zijn klein genoeg om flexibel en heel wendbaar te blijven”, aldus Mathijssen. Op de arbeidsmarkt is Van Oers daarom ook aantrekkelijk, weet Hofwegen. “We zijn professioneel én persoonlijk.”