Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De controlekamer voor digitalisering

In samenwerking met ServiceNow - ServiceNow helpt digitale transformaties versnellen met geautomatiseerde workflows. De voordelen: lagere kosten en werknemers die sneller en slimmer werken. “Dankzij ons unieke Now Platform halen organisaties het maximale uit hun data én organisatie.”

ServiceNow Michael Maas

Vóór COVID-19 werd de digitale transformatie vooral gedreven door de IT-afdeling. “Door het uitbreken van de pandemie is de nadruk verschoven naar het versneld digitaliseren van de gehele business”, zegt Michael Maas, vice president en general manager EMEA North.

“Bedrijven zien de noodzaak van een datagedreven werkwijze, maar worstelen met de complexiteit van hun nieuwe businessmodellen. ServiceNow helpt bedrijven om controle over hun digitale transformatie te krijgen, zodat ze razendsnel innovatief en wendbaar worden.”

‘Onze UI’s zijn mooi en intuïtief en leiden tot een naadloze gebruikerservaring

ServiceNow beschikt over een unieke propositie: het zelf ontwikkelde Now Platform. “Dit is een uniforme basis om alle digitale workflows te verbinden”, zegt Maas. “Ons platform is eenvoudig en snel te integreren met andere platforms en systems of record. We kunnen het inmiddels over meer dan zevenhonderd verschillende applicaties uitrollen. Hierbij creëren we geen nieuwe datapool, maar gebruiken we de bestaande database van de klant. Niet de technologie, maar de oplossing staat bij ons voorop.”

Topbeleving

Het Now Platform bedient vier domeinen: werknemers, IT- en klantafdelingen en ontwikkelaars die via low code extra functionaliteiten willen creëren. “Binnen iedere vertical identificeren we businessissues en brengen we het businessproces snel en nauwkeurig in kaart, waarna we de workflow digitaliseren en optimaliseren”, zegt Maas.

“Het eindresultaat is een intuïtieve user interface, UI, die iedere werknemer een naadloze gebruikerservaring biedt. In de war on talent kan deze topbeleving de doorslag geven bij het werven, ontplooien en langdurig binden van talent.”

Groei

ServiceNow heeft projecten uitgevoerd voor onder andere Kopenhagen Airport en Coca-Cola. “Tijdens de pandemie hebben we voor de National Health Service binnen drie weken de volledige workflow ingericht voor het Schotse vaccinatieprogramma”, zegt Maas.

“In Nederland werken we onder andere samen met de Volksbank, NXP en Quby. ServiceNow groeit hard en is op zoek naar talent in de Nederlandse markt. Wat wij doen heeft zo’n krachtig effect op digitalisering, dat we in de markt als strategische autoriteit worden gezien.”