Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

G4S Nederland: Goed doen

In samenwerking met G4S - Door bewust te focussen op mvo is G4S dit jaar in drie categorieën in de prijzen gevallen. “Wie goed is voor z’n omgeving is ook goed voor z’n mensen en bedrijf”, aldus Vinz van Es CEO G4S Nederland.

G4S
, Foto Ineke Oostveen

Omdat G4S als een van de grootste beveiligingsfirma’s ter wereld, ook in Nederland graag de ‘employer of choice’ wil zijn, zet het bedrijf fors in op maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo). “We zijn hier een paar jaar geleden bewust mee aan de slag gegaan”, aldus directeur Vinz van Es. “En het werpt z’n vruchten af. We hebben te maken met een krappe arbeidsmarkt en een wereld die wel wat hulp kan gebruiken. Door onze focus op mvo, ofwel de mens, de samenleving en het milieu, zijn we goed bezig voor de omgeving, een beter presterend bedrijf geworden en een aantrekkelijke werkgever. Het mes snijdt aan drie kanten.”

Het resultaat is dat G4S dit jaar in drie categorieën in de prijzen is gevallen: goed werkgeverschap, excellente uitvoering en mvo. Van Es: “Om ervoor te zorgen dat mvo breed wordt gedragen in de organisatie, hebben we projectgroepen opgericht waar iedere medewerker aan kan deelnemen. Samen stellen we te behalen resultaten vast en bedenken we acties en doelen waaraan we ons willen verbinden. Zo bieden we bij G4S mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt kansen en werken we samen met ‘Eén uur voor de toekomst’, een sociaal platform geleid door jongeren. Maar ook zijn we in gesprek met klanten om de CO2-uitstoot van het woon-werkverkeer af te kopen. Veel is mogelijk. We doen dit bovendien volgens een jaarlijks terugkerende cyclus, zodat het onderwerp levend blijft en onderdeel wordt van ons DNA. En dat is het inmiddels geworden.”