Oorspronkelijk komt Nagels uit België, waar hij verantwoordelijk was voor DPD België en Luxemburg. Later kwam daar Nederland bij, maar vanaf 2022 richtte de Vlaming zich op DPD Nederland om een toekomstgerichte IT-afdeling op te zetten.
Onder leiding van Nagels is een toegewijde IT-omgeving opgezet die perfect aansluit bij DPD’s dynamische bedrijfsmodel. “We hebben veel geïnvesteerd in werkplekken, security en corebusiness-systemen”, zegt hij. “Deze gerichte investeringen in IT hebben voor een betere solide basis gezorgd, waarvan onze klanten al snel de vruchten konden plukken.”
Voor de toekomst ligt de focus op intelligente data. “De datareis van een pakket is bijna even belangrijk als de fysieke reis”, zegt Nagels. “Daarom bereidt DPD Nederland zich voor op effectieve AI-implementatie door te investeren in robuuste datastructuren.”
Op de vraag wat DPD onderscheidt van concurrenten antwoordt Nagels resoluut: “De menselijke maat. Wij werken altijd proactief samen met klanten, dankzij de inzet van technical accountmanagers. Zij helpen klanten van tevoren met de technische opzet, waardoor problemen worden voorkomen. En als er toch een issue is, pakt ons stabiele team dit snel op. We zijn eigenlijk een uit de kluiten gewassen mkb-bedrijf. Deze persoonlijke benadering, gecombineerd met moderne IT-oplossingen, maakt DPD tot de verrassend sterke speler in de pakketbezorging.”
Bekijk hier de partnerpagina van DPD Nederland.