Organisaties moeten zich handhaven en meebewegen in een veranderlijk speelveld. Trendwatching, scenarioplanning, visieontwikkeling en toekomstverkenningen zijn voor iedere organisatie noodzakelijke hulpmiddelen geworden.
Innovatie & nieuwe business modellen
Datum: 25 maart t/m 3 juni 2014
Locatie: Nyenrode Business Universiteit, Breukelen
Prijs: € 2.295,- excl. btw
Meer info: Download de brochureOm te overleven moeten organisaties zien waar kansen voor de toekomst liggen en deze vervolgens ook vertalen naar levensvatbare businesscases. Nieuwe ontwikkelingen vragen om nieuwe producten, diensten, markten en vernieuwende business modellen. Hoe vormt u uw visionaire ideeën om tot innovatieve producten, diensten en waardevolle nieuwe business modellen?
Een onderbouwde visie op de toekomst
Na afloop van het programma heeft u inzicht in ontwikkelingen die voor uw organisatie van belang zijn, een overzicht van wat toekomstvisies voor uw organisatie kunnen betekenen, inzicht in methoden en technieken voor toekomstverkenning en antwoord op de vraag hoe u uw organisatie vanaf nu kunt voorbereiden op veranderingen in de toekomst.
Opbouw programma
Deze reeks geeft u toegang tot 8 colleges (15:00-19:00) die worden verzorgd door de beste experts op het gebied van toekomst, trends, visieontwikkeling, strategie en innovatie trends.
- 1e college: Over trends en trendwatching (docent: Andrea Wiegman)
- 2e college: Disruptive Innovation (docent: Wim de Ridder)
- 3e college: Scenarioplanning & toekomstverkenning (docenten: Jan Nekkers & Wybren Meijer)
- 4e college: Visieontwikkeling (docent: Hans van der Loo)
- 5e college: Business modellen van de toekomst (docent: Maaike Doyer)
- 6e college: Van trends naar strategie (docent: Peter Heshof)
- 7e college: Towards 9 Billion – Building Rejuvenative Enterprise (docent: Joss Tantram)
- 8e college: De generatie van morgen: trends onder jongeren (docent: Tom Palmaerts)
Download de brochure voor uitgebreide informatie over het programma en de sprekers.