Online presteren we ons op een positievere manier dan offline. Dat fenomeen wordt in de psychologie de ‘self-presentation bias’ genoemd: we hebben de neiging om onszelf altijd iets positiever voor te stellen. Dat doen we offline ook, in een offline omgeving kunnen we dit alleen ook verrijken met emoticons, hashtags, foto’s en video’s.
Sociale dieren
Mensen zijn sociale dieren en hebben de neiging om altijd in contact te staan met elkaar, dat is één van de redenen dat we sociale media zo snel in ons leven hebben geïntegreerd. Sociale media komen tegemoet aan een fundamentele menselijke behoefte. Een andere reden is dat we ons welbevinden afmeten aan de mensen om ons heen.
Hoe kun je als bedrijf inspelen op dat online gedrag en met social media je business boosten? Micha Koster vertelt het tijdens de Masterclass New Product Development.
Masterclass New Product Development
Hoe breng je nieuwe producten en diensten succesvol op de markt? Leer van experts in vier bijeenkomsten op Nyenrode hoe je de innovatiestrategie herformuleert en realiseert.
lees verder