Niemand wil veel tijd besteden aan het schrijven of lezen van dikke plannen. Hoe zorg je ervoor dat je plan niet onderin een bureaulade komt te liggen? Tijdens deze masterclass realiseer je een overzichtelijk en krachtig plan, waarmee je zowel je eigen mensen als het management overtuigt.
Durven kiezen met een (afdelings)plan op één A4
Datum: 16 mei 2013
Locatie: Nyenrode Business Universiteit, Breukelen
Prijs: € 995,- excl. btw
Meer info: download de brochure Tijdens deze masterclass leert met de methodiek ‘OGSM’: Objective, Goals, Strategies, Measures. OGSM is ontwikkeld aan een Japanse universiteit en geïnspireerd op het gedachtegoed van Peter Drucker. Het is een plan op 1 A4 (ja, u leest het goed: 1 A4) die helpt om ideeën en plannen zo concreet en meetbaar mogelijk te maken, zodat ze ook gehaald worden. De methodiek is wereldwijd bewezen effectief. NASA, Procter & Gamble en Coca-Cola zweren erbij.
Het programma
Blok 1 – OGSM en management by objectives
Blok 2 – Objectives & goals: DNA van sterke strategieën
Blok 3 – Strategie & measures
Blok 4 – Schrijf uw eigen plan Blok 5 – Zo creëer je draagvlak voor je plan
Na deze masterclass ga je met je eigen plan, een boek en bergen inspiratie de deur uit.
Over de spreker Marc van Eck
Marc van Eck is een kritische visionair, scherp en authentiek. Zijn bureau Business Openers is pionier op het gebied van Internal Branding en werkt voor organisaties als PwC, Ahold, ABN AMRO, Heineken en Unilever.
Lees hier een interview van Managementboek.nl met Marc van Eck over zijn boek 'Businessplan op 1 A4'.