Met de service die je als bedrijf verleent creëer je waarde, één attent gebaar kan veel waarde toevoegen. Door wat extra’s te doen, maak je van normale klanten jouw grootste fans en ambassadeurs. Ze komen terug voor je service en diensten. In de video geeft Burgers een voorbeeld van een attente medewerker die een stapje extra wilde zetten voor zijn klant.
Extraatje
‘Het belangrijkste is volgens mij om als leverancier iets te bieden wat de klant niet verwacht. Iets waardoor hij denkt: ‘hier kom ik vaker terug’. Daar moet je selectief mee zijn’, zei Burgers in een eerder interview met MT.
‘Dat extraatje kan al in hele kleine dingen zitten. In veel supermarkten leggen ze de producten die bijna over datum zijn in zo’n ‘80 procent-kortingsbak, waarna ze de container ingaan. Als je die producten nou eens gewoon aan klanten weggeeft. Een stukje camembert dat nog een dag goed is bij de kaasafdeling bijvoorbeeld. Een klant kan dat waarderen en komt de volgende keer terug’.
Bekijk ook:
#1 Zo maak je van klanten jouw ambassadeurs
Evenement Online programma: Een fan per dag
Hoe maak je van bestaande klanten fans? In deze online cursus legt Jos Burgers uit hoe jouw bedrijf klantgerichter kan opereren.
lees verder