Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Virals met megasucces

Tennisheld Roger Federer als Wilhelm Tell. Het is de nieuwste videohit op internet waarmee Gilette momenteel flink scoort. Welke succesvolle virals gingen de scheermesjesfabrikant voor?


Een buzz creëren op YouTube, Twitter en Facebook. Het is de ultieme wens van zo’n beetje elke moderne marketeer. Zij richten hun pijlen daarbij met name op de viral video. Onder meer gevoed door succesverhalen zoals we nu weer met Gillette zien. Toch boeken bedrijven slechts sporadisch succes met deze manier van marketing. Van alle campagnes met een viral video zorgt maar 8,5 procent voor de nodige ruchtbaarheid. De Britse bureaus New Media Age en Rubber Republic hebben dat onderzocht. Zij bekeken in twintig weken tijd tweehonderd campagnes. Slechts zeventien clips werden over een periode van twee weken echt goed bekeken. Viral video’s hebben een korte levenscyclus en raken snel in de vergetelheid. In verreweg de meeste gevallen was het virale effect al binnen een week na de lancering uitgewerkt.

Echter, succesverhalen zijn er natuurlijk ook. Welke merken gingen Gilette voor en oogstten succes op YouTube? MT biedt u een overzicht met een paar leuke, geslaagde en opvallende virals. Weten hoe u zelf een succesvolle viral video maakt? Morgen vertellen we u alle inns en outs in het artikel ‘wat u leren kunt van Gilette en Federer’. 

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.