Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Groene iPhone-verpakking

Toen Han Hendriks (36) voor de derde keer in zijn leven een Samsonite kocht en  slot en handvat al na één vakantie stuk waren, dacht hij: dit kan beter. Hij startte We Beat The Mountain om groene alternatieven te bieden voor bestaande producten.


We Beat the Mountain ontwikkelt, produceert en verkoopt producten van honderd procent gerecycled materiaal. Onder het eigen, blue label bijvoorbeeld koffers, laptopsleeves en iPhone-cases. Design, dat wel. Want duurzaam moet allesbehalve suf zijn. Daarnaast vergroent de organisatie bestaande producten van gevestigde bedrijven onder een white label, zoals een emmer en kruiwagen die dit najaar door bouwbedrijf Ballast Nedam in gebruik worden genomen.

Aaibaar

“Het leeft”, zegt Hendriks. “We worden gewoon gebeld. Iedereen vind dit een aaibaar initiatief. Ik merk dat organisaties langzamerhand ontdekken dat groen zijn niet meer een hype moet zijn maar de nieuwe standaard. Op veel plekken in de keten zijn first movers aan het ontstaan die hun verantwoordelijkheid nemen. Grote multinationals zijn nog wat angstig. Ze vinden het lastig om die switch te maken, omdat ze bang zijn dat een groene lijn de bestaande producten kannibaliseert. Daar is een bewustzijnsgolf voor nodig.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Die golf creëert We Beat the Mountain bewust met zijn eigen community. De organisatie is actief op Facebook en heeft een netwerk aan bedrijven om zich heen verzameld die helpen het initiatief van de grond te tillen. “We zijn een flat world company. Wij geloven in samenwerkingsrelaties.”

Final design

Momenteel is Hendriks druk met het final design voordat de eerste eigen producten in de verkoop gaan. Ook voert hij vergevorderde gesprekken met twee grote potentiële klanten. “Multinationals ja. Als een van die twee doorgaat, gaan we echt heel veel impact hebben.” Eind dit jaar moet het bedrijf winstgevend zijn. “Met de orders die we al binnen hebben weten we dat dat gaat lukken. Dus wij gaan gewoon door.”