Bouwjaar 1976
Is Directeur e-commerce Jumbo
Goudhaan in 2015, 2016 en 2017
Opleiding Commerciële economie (Hogeschool InHolland), MBA (Erasmus Universiteit, Rotterdam)
Jumbo heeft de wereld laten weten over vijf jaar marktleider te willen zijn in online boodschappen. Roy van Keulen moet die ambitie waar gaan maken. Sinds begin dit jaar is hij er directeur e-commerce. Eerder zette Van Keulen voor Praxis het online communityplatform Voordemakers.nl op. Hij werkte vier jaar lang voor Maxeda DIY Group – het moederbedrijf van onder andere Praxis – eerst als directeur digitaal en later als chief marketing officer. Zijn opdracht: iedereen in de Benelux weer aan het ‘maken’ krijgen, oftewel Do It Youself. Bij zijn eerdere werkgever TomTom zette Van Keulen Map Share op, een platform waarop klanten data kunnen delen. Hij wist de e-commerce-omzet van TomTom te laten groeien tot tien procent van de totale omzet (toentertijd zo’n 1,4 miljard euro).