Alleen maar reclame op social media zetten, levert niet veel nieuwe klanten op. Podiumauteur Robbert van den Heuvel adviseert de 10-4-1-regel te gebruiken wanneer je zakelijk twittert.
Relevane content delen, levert je onderneming een groter bereik op Twitter op, blijkt uit ons onderzoek. Hoe groter en relevanter je bereik op Twitter (en andere sociale netwerken), des te meer mogelijkheden je onderneming heeft om in contact te komen met je 'ideale klant'. Onlangs stuitte ik op een slideshow van HubSpot, waarin Kipp Bodnar en Jeffrey Cohen een gouden regel formuleren voor zakelijk twitteren:
De 10-4-1 regel
Deze regel houdt in, dat je de links in je zakelijke tweets als volgt moet verdelen:
- 10 links naar externe artikelen
- 4 links naar eigen blog-artikelen
- 1 link naar een eigen landingpagina.
In de praktijk zal het geen probleem zijn om links te vinden naar eigen blogartikelen en eigen landingspagina's. Maar hoe kom je aan externe relevante content? Bronnen die geschikt zouden kunnen zijn, zijn websites of blogs van:
- Leveranciers
- Branche-organisaties
- Experts uit je vakgebied
- Vakbladen
- Potentiële klanten
- Ondernemingen die dezelfde doelgroep bedienen met een ander product/dienst
Heb jij ervaringen met zakelijk twitteren en zie je de 10-4-1 regel zitten? Ik nodig je van harte uit om hieronder je reactie te plaatsen.
Eerdere bijdrage:
Over de auteur:
Dit Podiumartikel is geschreven door Robbert van den Heuvel, Inbound Marketing Consultant en Certified HubSpot Partner.
Over Podium:
Ook uw visie geven op ontwikkelingen binnen uw vakgebied? Plaats een artikel op MT Podium. Log in op mt.nl/profiel en voeg onder 'activiteiten' uw artikel toe. Interessante bijdragen worden meegenomen in de nieuwsbrief en op home geplaatst. MT Magazine publiceert bovendien periodiek 'Het beste van MT Podium'.