Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Waarom LinkedIn moet in B2B marketingmix

Social media is inmiddels niet meer weg te denken uit de Nederlandse professionele marketingmix.

Uit een recent onderzoek van Worldcom blijkt zelfs dat wereldwijd 54 procent van de B2B bedrijven hun social media uitgaven voor 2011 hebben verhoogd ten opzichte van 2010. Ook binnen de B2B markt krijgt social media dus steeds meer toegang tot de professionele marketingmix. Speciale aandacht dient hierbij uit te gaan naar LinkedIn, het zakelijke social medium dat door 72 procent van de Worldcom respondenten wordt gebruikt én onlangs door B2B marketeers werd verkozen tot de grote favoriet in termen van Return-On-Investment.

Linked Working

Deze populariteit van LinkedIn onder B2B marketeers wordt nog eens extra onderstreept door Lewis Howes, co-auteur van het in 2009 verschenen boek Linked Working. In een recent interview op socialmediaexaminer.com omschrijft hij LinkedIn namelijk als iets dat veel meer is dan slechts een verzameling CV’s: het is de ‘most powerful business networking site on the planet’. En dat komt mede door het profiel van de zakelijke LinkedIn gebruiker.

Meer weten? Lees hier verder….
 

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.